کارنامه 45 سال فعالیت؛ روزانه ٥٤ کیلومتر به طول شبکه برق کشور افزوده شد
کارنامه 45 سال فعالیت؛ روزانه ٥٤ کیلومتر به طول شبکه برق کشور افزوده شد
طی ٤٥ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی روزانه به طور متوسط ٥٤.٧ کیلومتر خطوط انتقال، فوق توزیع و توزیع نیرو به طول شبکه برق کشور افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» در طول دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، متوسط رشد سالانه خطوط فوق توزیع برق ٥.٢ درصد و خطوط انتقال نیرو ٦.١ درصد بود که از افزایش روزانه ٧.٢ کیلومتر به طول شبکه برق قدرت در ٤٥ سال اخیر حکایت دارد و با احتساب رشد روزانه ٤٧.٥ کیلومتر در شبکه توزیع نیرو، طول شبکه توزیع تا انتقال برق کشور طی ٤٥ سال گذشته، روزانه ٥٤.٧ کیلومتر افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش طی این مدت طول خطوط انتقال برق از ٤٥٤٨ کیلومتر به ٥٦ هزار و ٢٢٧ کیلومتر، فوق توزیع از ٩ هزار و ١٣ کیلومتر به ٧٦ هزار و ٨٥٤ کیلومتر و توزیع نیرو از ٦٨ هزار و ٢٠٤ کیلومتر به یک میلیون و ٤٨ هزار و ٦٠٦ کیلومتر رسید.
همچنین ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع برق با متوسط رشد سالانه ٧.٧ درصد از ٩ هزار و ٣٢٧ مگاولت آمپر در سال ٥٧ به ١٢٦ هزار و ٧٧٧ مگاولت آمپر تا پایان آبان امسال افزایش یافت که بدون احتساب ظرفیت پست‌های بلافصل نیروگاهی است.
در این مدت قدرت نامی نیروگاه‌ها نیز از ٧ هزار و ٢٤ مگاوات به ٩١ هزار و ٨٤٥ مگاوات و تولید ناویژه نیروگاهی از حدود ١٧ میلیارد کیلوواتساعت به حدود ٢٨٠ میلیارد کیلوواتساعت افزایش یافته است.