تمهیدها و تشویق‌های وزارت نفت برای احداث واحدهای مینی‌ال‌جی در کشور
تمهیدها و تشویق‌های وزارت نفت برای احداث واحدهای مینی‌ال‌جی در کشور
مدیرعامل یک شرکت فولادساز گفت: در احداث واحد مینی‌ال‌جی تمهیدات ویژه‌ای از سوی وزارت نفت برای شرکت‌های پیشگام در پروژه ساخت پلنت مایع‌ساز تعریف شده که نمونه آن عرضه گاز با قیمت نیم‌بها به این شرکت‌ها است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»مجتبی مهری‌نژاد، با بیان اینکه وجود ناترازی گاز در شرکت‌های فولادی کشور که دارای کارخانه احیا هستند، عدم‌النفع بسیار سنگینی به این شرکت‌ها وارد کرده است، تصریح کرد: تاکنون روش‌های مختلفی به‌صورت کوتاه‌مدت برای خروج از این بحران بررسی شده و پروژه پلنت مایع‌ساز و مخازن مینی‌ال‌ان‌جی از جمله پروژه‌های طراحی‌شده برای فصول سرد سال با توجه به کمبود گاز و افزایش مصرف خانگی است.

وی ادامه داد: تمهیدات ویژه‌ای از سوی وزارت نفت برای شرکت‌های پیشگام در پروژه ساخت پلنت مایع‌ساز تعریف شده که نمونه‌ای از آن عرضه گاز با قیمت نیم‌بها به این شرکت‌هاست.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع با بیان اینکه شرکت‌های فولادی کشور هر سال ۲ میلیارد دلار به‌دلیل قطعی گاز دچار زیان در فصل سرد سال می‌شوند، گفت: شرکت فولاد ارفع نیز سالانه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان به‌دلیل قطعی گاز دچار ضرر می‌شود که به‌تبع آن ارزآوری کشور نیز آسیب می‌بیند.

مهری‌نژاد گفت: پروژه احداث واحد مینی‌ال‌جی در شرکت فولاد ارفع آغاز شده و با همکاری وزارت نفت تمامی مجوزها برای احداث این واحد اخذ شده و هم‌اکنون در حال آماده‌سازی تجهیزات هستیم.