تاکید بر تامین آب و برق نهضت ملی مسکن
تاکید بر تامین آب و برق نهضت ملی مسکن
معاون وزیر نیرو با تاکید بر اهمیت پیشبرد «جهاد تبیین» در خصوص عملکرد و اقدامات صنعت آب و برق کشور، به پیشبرد اقدامات ارزنده صنعت آب و برق در نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: بیش از 4000 پروژه در سراسر کشور توسط شرکت‌های صنعت آب و برق در حال اجراست و در ایام دهه فجر بیش از 300 پروژه بزرگ و شاخص افتتاح می‌شوند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» احمد حیدری امروز، دوشنبه (16 بهمن) در نشست سراسری مدیران ارشد وزارت نیرو به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر به عملکرد مطلوب صنعت آب و برق از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، دستاوردهای خوبی را کسب و در همین راستا صنعت آب و برق طی این سالیان خدمات بی‌شماری را ارائه کرده است.
معاون مالی، حقوقی و مجلس وزیر نیرو افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی میزان تولید برق 7000 مگاوات بود اما امروز این عدد به حدود 100 هزار مگاوات رسیده است.
وی یادآور شد: افزایش ضریب برخورداری از برق، آب، شبکه فاضلاب در کنار اتکا به دانش بومی در خط‌‌ های انتقال، سدسازی‌ها و مواردی از این دست جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران در صنعت آب و برق محسوب می‌شود.
حیدری با تاکید بر پیشبرد «جهاد تبیین» در خصوص عملکرد و اقدامات صنعت آب و برق کشور در فجر انقلاب اسلامی ایران، به اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در این راستا اشاره و اضافه کرد: دشمن همواره در تلاش است خدمات نظام و دولت مردمی را با ایجاد شائبه و ناکارآمد نشان دادن، زیر سوال ببرد که باید با جهاد تبیین توسط همه مسئولان و کارگزاران به این موضوع غلبه کرد.
معاون وزیر نیرو با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات، بر مشارکت حداکثری در این دوره از انتخابات نیز تاکید کرد و گفت: در این باره می‌توان به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر «معجزه حضور مردم»، «حفظ عزت کشور وابسته به حضور در انتخابات»، «رقابت بر سر خدمت»، «معجزه انتخابات در حل مشکلات کشور» و «انتخابات سنگر کشور» اشاره کرد.
وی گفت: باید با امیدآفرینی در پیشبرد امور و خدمات، زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات پیش‌رو را فراهم کرد، در همین راستا با دستور وزیر نیرو کمیته «راهبردهای مشارکت حداکثری در انتخابات» تشکیل شده است.
حیدری یادآور شد: بیش از 4000 پروژه در سراسر کشور توسط شرکت‌های صنعت آب و برق در حال اجراست و بیش از 300 پروژه بزرگ و شاخص با رقم ریالی بیش از 125 همت با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو و دیگر مقامات عالی کشور از میان 2000 پروژه در سراسر کشور در ایام مبارک دهه فجر در حال افتتاح است که نشان از خدمت صنعت آب و برق و تلاش جهادگرانه، ولایتمدارانه و مومنانه دارد.
معاون مالی،حقوقی و مجلس وزیر نیرو به پیشبرد اقدامات ارزنده صنعت آب و برق در نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: در نهضت ملی مسکن قوانین مجلس شورای اسلامی و شورای عالی مسکن نیز وجود دارد که ماحصل آن تاکید وزیر نیرو بر این نکته است که نباید هیچ واحد آماده افتتاح نهضت ملی مسکن بدون آب و برق باشد.
وی یادآور شد: تامین منابع مالی ایجاد زیرساخت‌های مخزن، انتقال، توزیع، پست و غیره در صنعت آب و برق توسط وزارت نیرو صورت می‌گیرد.
حیدری تصریح کرد: قسمت اول احکام بودجه 1403 مصوب و به شورای نگهبان ارسال شده است و برنامه هفتم توسعه نیز در حال تصویب نهایی است و در این رابطه شاهد همکاری و تعامل مجلس و دولت با وزارت نیرو هستیم.
وی خاطرنشان کرد: سازمان ثبت اسناد کل کشور با همه ظرفیت در همکاری با وزارت نیرو قرار گرفته است، در دولت سیزدهم بر اساس گزارش حقوقی منابع آب از 400 هزار هکتار اسناد موجود، 260هزار را دولت مردمی اخذ کرده است و انتظار است تا پایان سال 1403 همه اسناد ثبت شوند.