رفع ناترازی انرژی با کمک خودروهای برقی
رفع ناترازی انرژی با کمک خودروهای برقی
وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت:خودروهای برقی دستکم مصرف انرژی را در کشور نصف می‌کند چرا که نوع انرژی مصرفی آنها متفاوت است، از سوی دیگر ظرفیت بسیار خوبی در کشور ایجاد شده و ما تقریبا در اغلب نقاط کشور شبکه برق داریم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» امروزه به گفته برخی از مسئولان مصرف انرژی در کشور کاهش پیدا کرده است حتی به گفته بعضی از صاحبنظران رغبت مردم به استفاده از بنزین سوپر کاهش پیدا است.در همین راستا سخنگوی جایگاه داران سوخت نیز چندی پیش اعلام کرده بود که  بنزین سوپر در صورت ماندگاری طولانی مدت در جایگاه‌ها تبخیر بسیار بالایی دارد و این امر آسیب مالی درپی دارد ولی جایگاه‌ها درخواست ارسال فرآورده سوپر را دارند. همچنین بنزین سوپر بر آلودگی هوا و مشکلات خودرو تاثیر کمتری نسبت به بنزین معمولی دارد و نمی‌توان منکر این واقعیت شد.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان و مسئولان معتقدند که ورود خودروهای برقی به کشور سبب کاهش مصرف بنزین در کشور می‌شود.

در همین رابطه عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت:خودروهای برقی دستکم مصرف انرژی را در کشور نصف می‌کند چرا که نوع انرژی مصرفی آنها متفاوت است این انرژی از طریق انرژی بادی، خورشیدی، انرژی هسته‌ای تامین خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به ناترازی انرژی در کشور برق این خودروها از کجا تامین خواهد شد؟ گفت: امروزه ظرفیت بسیار خوبی در کشور ایجاد شده، ما تقریبا در اغلب نقاط کشور شبکه برق داریم. از سوی دیگر بخشی از انرژی کشور از طریق تجدیدپذیرها و انرژی سبز تامین می‌کنیم، بنابراین نگرانی در خصوص تامین برق خودروهای برقی وجود ندارد.