تعرفه برق و گاز واحدهای مسکونی و تجاری تعیین شد
تعرفه برق و گاز واحدهای مسکونی و تجاری تعیین شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای تعرفه برق و گاز واحدهای مسکونی و تجاری را در سال آینده تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۳ بهمن ماه) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، اجزای ۱ و ۲ بند (ص) تبصره ۷ این لایحه را تصویب کردند.

۱- عوارض موضوع ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب سال ۱۳۹۴ به میزان ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی در سقف ۸۹ هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود؛ مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز، از شمول حکم این جزء معافند.

۲- به استناد ماده (۱۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذیربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ ۴ هزار ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ ۳ هزار ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ۳۰ هزار ریال اخذ و به عنوان منابع داخلی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند گزارش مبالغ پرداختی شرکتهای بیمه‌ای از محل منابع این جز را از شرکتهای مذکور، اخذ نمایند.

شرکت‌های بیمه‌گر با هماهنگی وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند با صدور بیمه‌نامه، مشترکان را از حقوق خود مطلع و متناسب با مبلغ دریافتی شرکت بیمه مربوط، خسارات واردشده را جبران نمایند.