انشعابات غیرمجاز برق در تجریش و دربند تهران جمع‌آوری شد
انشعابات غیرمجاز برق در تجریش و دربند تهران جمع‌آوری شد
شرکت برق منطقه شمیران تهران اعلام کرد: با همکاری منطقه برق شمیران و کلانتری‌های ۱۰۱ تجریش و ۱۲۲ دربند، با سوءاستفاده‌کنندگان از شبکه برق در محدوده دربند و تجریش برخورد شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»در راستای جلوگیری از استفاده غیرمجاز و آسیب‌رسانی به تجهیزات و تأسیسات شبکه توزیع برق، نیروهای عملیاتی منطقه برق شمیران با همراهی نیروهای انتظامی اعزامی از کلانتری‌های ۱۰۱ تجریش و ۱۲۲ دربند با حضور در منطقه دربند و تجریش اقدام به پاک‌سازی این مناطق از انشعابات غیرمجاز برق کردند.

مهدی کاظمی مدیر منطقه برق شمیران گفت: باتوجه‌به آن که استفاده از انشعابات غیرمجاز برق علاوه بر ایجاد نوسان در شبکه و آسیب‌رسانی به تجهیزات برقی مورداستفاده مشترکان، منجر به تخریب تأسیسات و تهدید جان شهروندان به‌ویژه کودکان می‌شود با برنامه‌ریزی انجام شده و در یک مانور ضربتی شبانه، ضمن شناسایی دست‌فروشانی که با تخریب تأسیسات و تجهیزات شبکه برق، اقدام به استفاده غیرمجاز از انرژی می‌کردند اقدام به جمع‌آوری این انشعابات و ایمن‌سازی شبکه شد.

وی افزود: هم‌زمان با مانور کارشناسان این شرکت، اقدام به آموزش و اطلاع‌رسانی به مغازه‌داران در محدوده تجریش و دربند کرده و با همکاری صاحبان اصناف، به‌منظور کاهش بار و افزایش پایداری شبکه، لامپ‌های التهابی پرمصرف و غیراستاندارد نیز توسط مغازه‌داران جمع‌آوری شد.

مدیر منطقه برق شمیران، ایمنی شهروندان را از مهم‌ترین موضوعات موردتوجه گروه‌های فنی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ دانست و از شهروندان تهرانی درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه استفاده غیرمجاز از شبکه برق، ایراد آسیب به تجهیزات و وجود نقاط ناایمن همچون درب‌های باز شالتر، جعبه و پست‌های برق موضوع را به‌صورت شبانه‌روزی به شماره‌تلفن ۱۲۱ اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان اقدام به ایمن‌سازی محل شود.