رشد ۳۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی/ پیش‌بینی کاهش بیشتر دما و رشد مصرف گاز
رشد ۳۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی/ پیش‌بینی کاهش بیشتر دما و رشد مصرف گاز
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه شرایط بارشی و کاهش دما در کشور، برآوردها حاکی از افزایش بیش از پیش مصرف گاز به‌خصوص در بخش خانگی در روزهای آینده است.

به گزارش «نبض انرژی»سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، اظهار داشت: روز گذشته (پنج‌شنبه 21 دی‌ماه) مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به 550 میلیون مترمکعب رسید که این رقم نسبت به روز قبل از آن (چهارشنبه 20 دی‌ماه) افزایشی 30 میلیون مترمکعبی داشت.

وی افزود: از مصرف 550 میلیون مترمکعبی گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، 70درصد متعلق به بخش خانگی، 9درصد سهم بخش تجاری و عمومی، 5درصد بخش حمل‌و نقل، 5درصد بخش کشاورزی و 11 درصد هم سهم صنایع غیرعمده بوده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: همچنین صنایع عمده در روز گذشته 107 میلیون مترمکعب گاز و نیروگاه‌ها 115 میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند و بقیه نیاز مصرفی صنایع عمده و نیروگاه‌ها، با سوخت مایع تأمین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه شرایط بارشی و کاهش دما در کشور، برآوردها حاکی از افزایش بیش از پیش مصرف گاز به‌خصوص در بخش خانگی در روزهای آینده است که نیاز است مردم نسبت به رعایت اصول مصرف بهینه گاز، توجه لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم