بحث نوبت بندی آب تهران در دستور کار نیست
بحث نوبت بندی آب تهران در دستور کار نیست
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بحث نوبت بندی آب در دستور کار نیست، اما تعدیل فشار در شبکه و مدیریت توزیع در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: میانگین بارندگی سالیانه که در استان تهران 280 میلیمتر بوده در سال گذشته به 190 میلیمتر رسیده است و میزان بارندگی در 3 ماه پاییز نسبت به پاییز سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: رقم بارندگی در تهران نسبت به میانگین بلند مدت٬ 55 درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهرا٬ با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب گفت: مصرف آب هر شهروند تهرانی 250 لیتر در شبانه روز است در حالی که این رقم برای شهروندان شهرهای پربارش با میانگین 750 میلیمتر در سال٬ تقریبا 160 لیتر در شبانه روز است که البته با صرفه جویی 10 درصدی از سوی شهروندان تهرانی٬ می‌توانیم این کم آبی را به راحتی پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: تلاش شرکت آب و فاضلاب٬ مدیریت مصرف آب است؛ در وضعیت نرمال سد‌ها باید 750 میلیون متر مکعب ذخیره داشته باشند که این موضوع بارندگی 280 میلیمتری در سال را می‌طلبد که در حال حاضر وجود ندارد.

اردکانی خاطرنشان کرد: سالی یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب در شهر تهران توزیع می‌شود که با 10 درصد کاهش مصرف هر شهروند تهرانی٬ 120 میلیون متر مکعب صرفه جویی خواهد شد که این رقم معادل یک و نیم برابر سد لتیان تهران است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: افزایش دمای امسال ارتباط مستقیم با مصرف آب دارد و در حال حاضر بارش باران هم در تهران 55 درصد زیر حد نرمال بوده است.

وی افزود: با همه این اوصاف٬ بحث نوبت بندی آب در دستور کار نیست، اما تعدیل فشار در شبکه و مدیریت توزیع در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.