اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با رعایت الزامات تاب‌آوری در صنعت نفت
اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با رعایت الزامات تاب‌آوری در صنعت نفت
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از مدیرعامل و کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی به‌خاطر پشتیبانی از تولید نفت و گاز کشور قدردانی کرد و گفت: رعایت الزامات تاب‌آوری در صنعت نفت از وجوه اصلی اقتصاد مقاومتی و رمز موفقیت در برابر فشارهای خارجی است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، محسن خجسته ‌مهر در جلسه وضعیت سوخت زمستانی که روز گذشته در منطقه‌ ویژه پارس برگزار شد، عسلویه را قطب تولید ثروت و گاز کشور دانست و افزود: این منطقه جایگاهی ویژه در طرح‌ها و برنامه‌های کشور دارد.

وی با اشاره به اهمیت راهبردهای مبتنی بر پدافند غیرعامل در صنعت نفت کشور گفت: برخی معتقدند پدافند غیرعامل تنها نیازمند برخی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، در حالی که پیاده‌سازی این راهبرد بیش از هر چیزی مبتنی بر تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق است.

معاون وزیر نفت پدافند غیرعامل را پیشانی فعالیت‌های صنعت نفت دانست و اظهار کرد: رعایت الزامات تاب‌آوری در صنعت نفت از وجوه اصلی اقتصاد مقاومتی و رمز موفقیت در برابر فشارهای خارجی است.

خجسته مهر با تأکید بر اینکه باید نگاه ویژه به نیروی انسانی به‌ویژه در مناطق عملیاتی داشته باشیم، افزود: تکریم کارکنان و ایجاد انگیزه در آنها از موارد مورد تأکید و مهم است که باید به آن توجه شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حاشیه حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در منطقه پارس نیز  پدافند غیرعامل را نگاهی جدید به تهدیدهای حیات بشری و روشی صلح‌آمیز، اثربخش، پایدار و کم‌هزینه برای مقابله یا پیشگیری در برابر انواع تهدیدات عنوان کرد.

عباس غریبی گفت: پدافند غیرعامل بستری مهم در حفاظت از زیرساخت‌ها، دارایی‌ها، اماکن و مراکز حیاتی و حساس کشور برای دستیابی به امنیت، اقتدار، پایداری ملی و زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه محسوب می‌شود.

وی همچنین آن را نیازی ضروری و مستمر دانست که موجب افزایش پایداری، کاهش آسیب‌پذیری، استمرار خدمت‌رسانی و ایجاد بازدارندگی در بخش‌های مختلف عمومی و صنعتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: به‌منظور تاب‌آوری و پایداری فرآیند صادرات میعانات گازی در پایانه میعانات گازی پارس جنوبی، مستندات و شرح کار پروژه اصلاح آرایش هوزهای زیرآبی و کابل‌های آنبلیکال گوی شناور و شرح نیاز تجهیزات و ملزومات عملیاتی و فنی مانند برقی کردن شیرهای مینی فولد میترینگ و توپکرانی خطوط تهیه شده و در دست اقدام است.

غریبی همچنین از پیگیری و ارتقای ایستگاه آتش‌نشانی از نوع D به C با توجه به توسعه‌های اخیر پایانه خبر داد.

وی تهیه شرح نیاز خرید دو دستگاه  اطفای حریق، پیگیری افزایش و تأمین اعتبار پروژه اطفای حریق چندراهه و میترینگ سایت یک، تأمین تجهیزات آتش‌نشانی برای سایت بارگیری زمینی، تأمین تجهیزات مقابله با آلودگی در دریا، برقراری خط تلفن هات‌لاین با شرکت‌های معین منطقه و برقراری رزمایش و مانورهای مشترک در طول سال را از دیگر اقدام‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.