وزارت نیرو در مسیر استاندارد و کیفیت بخشی
وزارت نیرو در مسیر استاندارد و کیفیت بخشی
نشست مشترک سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت نیرو جهت راه‌اندازی جایزه کیفیت دستگاهی با حضور معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو و معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در محل ستاد سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد و قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، دستگاه‌های اجرایی هر ساله واحدهای برتر کیفی خود را جهت حضور در فرایند ارزیابی جایزه ملی کیفیت انتخاب و در زمان تعیین شده به صورت رسمی در دبیرخانه جایزه ملی کیفیت ایران معرفی می‌کنند و واحدهای برتر معرفی شده در روز ملی کیفیت تقدیر به عمل می‌آید.
این نشست با هدف تسریع در فرایندهای استاندارد سازی خدمات و همچنین هماهنگی و همکاری در ایجاد سازوکار رسمی به منظور راه‌اندازی مکانیزم‌های تشویقی و انجام فرآیند ارزیابی کیفیت در حوزه ماموریت‌های قانونی وزارت نیرو  برگزار شد.
احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست به نحوه شکل‌گیری و طراحی مدل جایزه ملی کیفیت ایران و همچنین تلاش‌های صورت پذیرفته برای تبدیل آن به یک جایزه فراملی اشاره کرد و گفت: سازمان ملی استاندارد ایران در راستای ارتقاء کیفیت فرایندها و محصولات کشور برنامه توسعه مدل جایزه ملی کیفیت ایران را در تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در چهارچوب نظام‌نامه مصوب شورای سیاست گذاری جایزه بر اساس بند ۲۰ سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغیه مقام معظم رهبری و بند ۲۰ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کشور و بند ۹ مصوبه یکصدو چهارمین و همچنین بند هشت مصوبه ی یکصد و شانزدهمین اجلاسیه شورای عالی استاندارد در برنامه کار خود قرار داد.
معاون ارزیابی کیفیت افزود: با توجه به دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تدوین ساز و کار اجرایی جایزه ملی کیفیت جهت راه‌اندازی جایزه کیفیت‌بخشی در دستگاهای اجرایی کشور،  سازوکارهای اجرایی مربوطه، تدوین و در شورای سیاست گذاری جایزه ملی کیفیت به تصویب رسید که به عنوان مبنای راه اندازی جایزه کیفیت بخشی قرار خواهد گرفت.
وی در خصوص دریافت جایزه ملی کیفیت ایران بر مبنای مدل کیفیت جهان اسلام، اظهار داشت: معرفی جایزه کیفیت بر مبنای مدل کیفیت جهان اسلام و تصویب آن در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (اسمیک) را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای سازمان ملی استاندارد ایران در دولت مردمی سیزدهم دانست.
وی همچنین بیان کرد؛ رشد اقتصادی و رونق تولید در گرو وجود سازمان‌های موفق اقتصادی است.
مریم کارگر نجفی، معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو، با قدردانی از همکاری‌های سازمان ملی استاندارد ایران با وزارت نیرو، آمادگی این وزارتخانه و واحدهای تابعه را در زمینه راه‌اندازی جایزه دستگاهی اعلام کرد و خواستار موافقت و همکاری سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه راه اندازی جایزه کیفیت بخشی وزارت نیرو شد.
وی وجود جایزه کیفیت بخشی حوزه وزارت نیرو را به عنوان پیشرانی جهت نیل به اهداف عالیه دولت مردمی سیزدهم دانست و راه‌اندازی آن را مورد تاکید وزیر نیرو دانست.
معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو، از اهتمام این وزارتخانه در ایجاد ساز و کار رسمی به منظور راه‌اندازی جایزه دستگاهی و انجام فرایند ارزیابی کیفیت در حوزه ماموریت قانونی خبرداد و تاکید کرد: فرایند ارزیابی در دستگاه‌ها و واحدهای تابع تمامی بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای عمومی با موضوع ماموریت قانونی وزارت نیرو که مجموعا ۱۷۳ واحد هستند، انجام می پذیرد.