روزانه یک‌هزار تن قیر در پالایشگاه ارومیه تولید می‌شود
روزانه یک‌هزار تن قیر در پالایشگاه ارومیه تولید می‌شود
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: پالایشگاه قیر ارومیه مجهزترین مرکز از نوع خود در کشور بوده و روزانه یک هزار تن قیر در آن تولید و روانه بازارهای داخل و خارج می شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  شهرام فتحی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پالایشگاه قیر ارومیه افزود: این پالایشگاه مجهز به فناوری نسل سوم بوده و با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و سه کشور خارجی نیز مقصد صادرات محصول آن است.

وی اضافه کرد: پالایشگاه قیر ارومیه به عنوان یکی از واحدهای تولیدی و صادرکننده قیر در شمال‌غرب کشور بوده و از این نظر اهمیت بسیاری برای کشور دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: پالایشگاه قیر ارومیه محصولات مطابق با تکنولوژی‌های نسل سوم تولید می‌کند و تولیدات این واحد با محوریت کاهش آلودگی محیط‌ زیست، بهره‌وری انرژی و کمک به ارتقای صادرات فرآورده‌های غیرنفتی تهیه و عرضه‌ می‌شود.

فتحی اظهار کرد: استفاده از مصالح باکیفیت و بادوام در پروژه‌های راهسازی جهت کاهش هزینه‌های نگهداری و مرمت آسفالت جاده‌ها از بحث‌های مهم صنعتی‌ قیر بوده که این پالایشگاه در این باره بسیار فعال است.

وی تاکید کرد: این پالایشگاه ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن قیر را دارد و بیش از نیاز داخل استان را تامین می‌کند.