قیمت برنت ۸۱ دلار شد
قیمت برنت ۸۱ دلار شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۹ درصد کاهش به ۸۱ دلار رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  به نقل از رویترز، قیمت نفت علی رغم افزایش قابل توجه در روز گذشته، در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافته است. شرکت‌های کشتیرانی بزرگ دنیا علی رغم ادامه حملات و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، به دریای سرخ باز گشته‌اند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 7 سنت معادل 0.09 درصد کاهش به 81 دلار رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 15 سنت معادل 0.20 درصد کاهش 75 دلار و 42 سنت معامله می‌شود.
قیمت نفت بیش از 2 درصد در روز سه‌شنبه افزایش یافت و به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسید. نفت هفته گذشته هم بیش از 3 درصد افزایش قیمت داشت. امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا که باعث رشد اقتصاد و بالا رفتن تقاضا برای سوخت می‌شود، از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.اما دورنمای طولانی شدن جنگ غزه و گسترش این درگیری به کشتی‌ها در دریای سرخ همچنان بر بازار تاثیر می‌گذارد.
یکی از مقامات رژیم صهیونیستی در روز گذشته اعلام کرد جنگ یمن احتمالاً ماه‌ها طول می‌کشد. در این بین، یمن هم یک کشتی باری را در دریای سرخ مورد حمله موشکی قرار داده است.
علی رغم این حمله‌ها، شرکت‌های کشتیرانی بزرگ مثل مارسک و CMA به دنبال تشکیل کارگروه چند ملیتی در منطقه به رهبری آمریکا سفرهای خود در دریای سرخ را از سر گرفته‌اند.
از طرف دیگر، انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در 2024 همچنان از بازار حمایت می‌کند. گزارش اقتصادی آمریکا مبنی بر کاهش هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور باعث شده بانک مرکزی سیاست‌های پولی آسان‌تری را در پیش بگیرد.
پایین آمدن نرخ بهره هزینه‌های وامگیری را کاهش می‌دهد که می‌تواند باعث رشد اقتصاد و بالا رفتن تقاضا برای نفت شود.