مدیرعامل شرکت ملی نفت: افزایش ظرفیت تولید نفت از میدان آزادگان
مدیرعامل شرکت ملی نفت: افزایش ظرفیت تولید نفت از میدان آزادگان
مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: ۶۰ حلقه چاه جدید به ظرفیت تولید میدان مشترک آزادگان جنوبی اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از صدا و سیما، محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: همه میادین مشترک کشور تعیین تکلیف شده اند و تا پایان امسال، قرارداد توسعه دو میدان مشترک به امضا می‌رسد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون، فقط در میدان مشترک آزادگان جنوبی ۶۰ حلقه چاه جدید به ظرفیت تولید اضافه شده و تولید این میدان را به ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسانده است.

آ خجسته مهر ادامه داد: در آینده نزدیک قادر خواهیم بود که به صورت یکپارچه، قرارداد طرح توسعه فاز دوم از میادین مشترک آزادگان شمالی و جنوبی را به امضا برسانیم و همچنین فاز دوم توسعه میدان مشترک آزادگان را تا پایان سال به قرارداد می‌رسانیم.

معاون وزیر نفت همچنین درباره تأمین مالی احداث پالایشگاه مهر خلیج فارس گفت: شرکت ملی نفت ایران به طور کامل به وظیفه خود بر اساس قانون بودجه امسال پایبند و در حال اجراست.

ابتدای شهریور امسال عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان وابسته به شرکت ملی نفت ایران گفته بود: ظرفیت تولید روزانه میدان آزادگان جنوبی در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، حدود ۸۲ هزار بشکه بود و تا ابتدای شهریور، با رسیدن به ظرفیت ۱۱۵ هزار بشکه در روز، شاهد افزایش ۲۵ درصدی تولید از این میدان هستیم.