حضور بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه اتحادیه اقتصادی اوراسیا
حضور بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه اتحادیه اقتصادی اوراسیا
دبیر دومین نمایشگاه اتحادیه اقتصادی اوراسیا با بیان اینکه این با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی، در محل دائمی نمایشگاه‌هایی بین‌المللی برگزار خواهد شد،گفت: ما باید همکاری‌های منطقه‌ای را در جهت تراز تجاری افزایش دهیم، بنابراین نیاز است که رویدادهای بزرگی را مثل اوراسیا برگزار کنیم تا تجار و تولیدکنندگان با پتانسیل ها و ظرفیت‌های همدیگر آشنا شوند.

علیرضا جعفری دبیر دومین نمایشگاه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گفتگو با خبرنگار «نبض انرژی» با بیان اینکه این با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی، در محل دائمی نمایشگاه‌هایی بین‌المللی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: نمایشگاه اقتصادی اوراسیا با هدف توسعه روابط تجاری با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان همکاری‌های شانگهای و شورای همکاری خلیج فارس در روزهای 13الی16آذرماه سالجاری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه  با مشارکت پنج کشور از جمله روسیه، بلاورس، ارمنستان، قرقیزستان و قزاقستان انجام می‌شود.باید به این نکته کلیدی اشاره کرد که اتحادیه اقتصادی اوراسیا در توسعه روابط تجاری کشورهای بسیار مهم است؛ چرا که رتبه اول تولید گاز جهان، رتبه دوم تولید نفت جهان و رتبه چهارم تولید غلات دنیا را دارد.

جعفری افزود: ما باید همکاری‌های منطقه‌ای را در جهت تراز تجاری افزایش دهیم، بنابراین نیاز است که رویدادهای بزرگی را مثل اوراسیا برگزار کنیم تا تجار و تولیدکنندگان با پتانسیل ها و ظرفیت‌های همدیگر آشنا شوند. برهمین اساس به همت وزارت صنعت و معدن و تجارت توافقنامه ای بین ایران و اتحادیه اوراسیا منعقد شد که  این توافقنامه ۸۶۲ قلم کالا را در برمی‌گیرد و این توافقنامه باعت رشد تقریبا دوبرابری روابط تجاری ایران با اتحادیه اوراسیا شد.

دبیر نمایشگاه اتحادیه اوراسیا گفت: قرار است تا پایان سال میلادی یا حداکثر تا پایان سال شمسی توافق‌نامه تجاری آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا به طور کامل منعقد شود به طور حتم گشایش اقتصادی بزرگی در عرصه توسعه تجاری حاصل خواهد شد. از اینرو ما دور دوم نمایشگاه اتحادیه اوراسیا را با قدرت و کیفیت بهتری برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است در نمایشگاه سالجاری وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا، وزیر تجارت تاجیکستان، معاون وزیر توسعه همگرایی ارمنستان، معاون وزیر تجارت قزاقستان، رئیس اتحادیه کارآفرینان و صنعتگران قرقیزستان ، قائم مقام اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه معاون وزیر حمل و نقل روسیه، روسای تجاری ایران و روسیه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین بیش ۲۰۰ مهمان تجاری از این کشورها در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

همچنین در حاشیه نمایشگاه پنل‌هایی در حوزه حمل و نقل گمرک، انرژی، صنعت خودر، بانک و مناطق آزاد برگزار می‌شود. پیش بینی می‌شود قراردادهایی در حوزه خودروسازی و پتروشیمی منعقد شود. امیدواریم که این نمایشگاه به دستاوردهای خوب منتج شود.