بنزین معمولی تهران همان سوپر است/‌نیروگاه‌های تهران مازوت مصرف نمی‌کنند
بنزین معمولی تهران همان سوپر است/‌نیروگاه‌های تهران مازوت مصرف نمی‌کنند
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بنزین معمولی که در تهران هم‌اکنون توزیع می‌شود آنقدر با کیفیت است که تقریبا با بنزین سوپر برابری می‌کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» جعفر سالاری‌نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی امروز چهارشنبه ۸ آذرماه در نشست خبری با اشاره آخرین وضعیت مصرف سوخت در نیروگاه‌های تهران، اظهار داشت: در استان تهران و البرز به هیچ وجه مصرف مازوت (نفت کوره) در نیروگاه‌ها صورت نمی‌گیرد و هر کسی ادعا می‌کند حتما خبرنگاران از او مستندات بخواهند.

وی افزود: بنزین و گازوئیل توزیع شده در حمل و نقل استان تهران همه با استاندارد یورو است و عدد اکتان بنزین تهران ۹۲ است، حتی گازوئیل مورد استفاده در نیروگاه‌های تهران نیز استاندارد یورو است و میزان گوگرد آن کمتر از ۱۰ ppm است.

سالاری‌نسب گفت: کیفیت بنزین و گازوئیل تولیدی در کشور را سازمان استاندارد در پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت مورد بررسی قرار می‌دهد و استانداردها کاملا رعایت می‌شود.

* مصرف بنزین ۱۳ درصد بالاتر از سال قبل است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون ۸۰ درصد از مخازن نیروگاه‌ها از سوخت مایع پر شده است و البته بیش از ۸۵ درصد از سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز است.

وی توضیح داد: مصرف بنزین ۱۳ درصد بالاتر از سال قبل است و ما توانستیم مجددا ذخایر بنزین را پر کنیم و همچنین روزانه ۳۰۰ میلیون لیتر سوخت در کشور جابه‌جا می‌شود.

* قیمت گازمایع برای خانوارهای‌ فاقد لوله‌کشی گاز‌ تغییر نکرده است

سالاری‌نسب گفت: قیمت گازمایع برای خانوارهای مناطقی که فاقد لوله‌کشی گاز هستند، تغییری نکرده است و همچنان با قیمت کیلویی ۲۳۰ تومان توزیع می‌شود، اما مصرف گازمایع برای مصرف غیر از این خانوارها واقعی شده است که این افراد ۵ درصد از مصرف‌کنندگان سابق گازمایع را نیز شامل نمی‌شوند.

بنزین معمولی تهران همان سوپر است

جعفر سالاری‌نسب در جمع خبرنگاران افزود: کل بنزینی توزیعی در تهران با استاندار یورو 4 بوده و اکتان آن 92 است.

وی گفت: اگر مردم می‌دانستند که کیفیت بنزین معمولی توزیعی چقدر بالاست، به دنبال بنزین سوپر نبودند.

سالاری افزود: بنزین سوپر نیز در تهران و کلانشهرها توزیع می‌شود.