خودکفایی در تامین کالا و تجهیزات عمده صنعت پتروشیمی تا ۵ سال آینده
خودکفایی در تامین کالا و تجهیزات عمده صنعت پتروشیمی تا ۵ سال آینده
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در زمینه تامین کالا و تجهیزات عمده مورد نیاز صنعت پتروشیمی در 5 تا 6 سال آینده به خودکفایی می رسیم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مرتضی شاهمیرزایی شامگاه جمعه (۲۶ آبان‌ماه) در حاشیه نمایشگاه روایت پیشرفت و خدمات دوساله دولت مردمی که در شهر قم در حال برگزاری است، گفت: از اهداف مهم و راهبردی دولت سیزدهم در حوزه نفت و پتروشیمی، ساخت و تکمیل کالاها، تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی با تکیه بر صنعت داخل است، بنابراین شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی که نیاز به کالا و تجهیزات دارند، ازتوانمندی های سازندگان داخلی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در مسیر رشد و توسعه قرار دارد، گفت: در زمینه تامین کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی ۵ تا ۶ سال آینده به خودکفایی خواهیم رسید.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه سازندگان و تولید کنندگان تجهیزات و کالاهای ایرانی مورد استفاده در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی نقشی مهم در تامین نیازهای این صنعت دارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به داخلی سازی کاتالیست های مورد استفاده در صنعت نفت اشاره و افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با همکاری شرکت های دانش بنیان و مراکز پژوهشی در این زمینه دستاوردهای ارزشمندی را رقم زده است و تا پایان دولت سیزدهم کاتالیست های مورد نیاز صنعت نفت بومی سازی خواهد شد.

شاهمیرزایی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم با تکیه بر راهبردهای رهبرمعظم انقلاب ورئیس جمهوری مردمی مبنی بر پرهیز از خام‌فروشی محصولات و ایجاد ارزش افزوده بالا با تولید محصول نهایی حرکت می کند.

وی با تاکید بر لزوم تحقق توسعه متوازن صنعت پتروشیمی ایران گفت: تکمیل زنجیره ارزش به عنوان یک هدف مورد توجه قراردارد و با سرمایه گذاری هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی ضمن کاهش خام فروشی، به سوی تولید محصولات نهایی گام برخواهیم داشت.

به گزارش نیپنا، نمایشگاه روایت پیشرفت، با هدف معرفی دستاوردهای دولت سیزدهم از روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه تا روز شنبه ۲۷ آبان‌ماه در محل باغ موزه دفاع مقدس در استان قم در حال برگزاری است و وزارت نفت حضور فعالی در این نمایشگاه دارد.

شامگاه گذشته، جواد اوجی وزیر نفت و حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی رییس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت از این نمایشگاه بازدید کردند.