مراحل پایانی تکمیل فاز دوم یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور در عسلویه
مراحل پایانی تکمیل فاز دوم یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور در عسلویه
مجتمع پتروشیمی بوشهر با چشم‌انداز بزرگترین پتروشیمی منطقه برای تولید محصولات اُلِفینی، پلی‌الفینی، متانول، گوگرد، اتیلن گلیکول‌ها و اسید در حال تکمیل و بهره برداری است.‌‌‌‌

به گزارش«نبض انرژی» محصولات تولیدی این مجتمع نخست از طریق پتروشیمی مخازن سبز عسلویه ذخیره‌سازی و سپس به وسیله اسکله‌های موجود صادر می‌شود .

حاتمی مدیر عامل شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: این مجتمع برمبنای یک زنجیره ارزش بنا شده که از شیرین سازی گاز ترش دریافتی تا پلی اتیلن تولیدی را در برمی گیرد.
در حال حاضر فاز اول درآمد ۴۲۰ میلیون دلاری در سال را به ارمغان آورده و پیش بینی می‌شود بهره برداری از فاز دوم سالانه ۲۷۰ میلیون دلار به این عدد بیفزاید.
عباسی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان نیز گفت: سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح از شرکت‌های سرمایه گذاری خود حمایت می‌کند تا این طرح‌های در حال ساخت به پایان برسد و در تولید و اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.
در ادامه ابن الرضا مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح ضمن تقدیر از اقدامات درخشان و گسترده انجام شده طی مدت کوتاه سه ماه، در خصوص ادامه روند مسیر اجرایی، گفت:
در راستای اتخاذ تصمیمات بنیادی در جهت رفع گلوگاه‌های شرکت در حوزه تولید و توسعه در بر داشت که نتایج مثبت و جهشی آن در کوتاه مدت به خوبی قابل مشاهده و هویدا خواهد بود گام خواهیم برداشت.