پنج حلقه چاه برای تامین آب شرب در دزفول حفر شد
پنج حلقه چاه برای تامین آب شرب در دزفول حفر شد
مدیر اجرایی طرح‌های آبرسانی به شمال شرق خوزستان گفت: پنج حلقه چاه آب آشامیدنی با ظرفیت تولید ۲۵۰ لیتر بر ثانیه و صرف ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دزفول حفر شده و آماده بهره برداری است.

به گزارش «نبض انرژی»کامران زند وکیلی گفت: برای کاهش تنش آبی در شهرستان‌ها طرح‌های اولویت داری توسط سازمان آب و برق طراحی شد که یکی از آنها که در وزارت نیرو تصویب و در دستور کار سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت، تجهیز و بهره برداری از ۶ حلقه چاه آب در دزفول بود.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این طرح از سال گذشته افزود: اکنون پنج حلقه چاه آماده بهره برداری است. برای ششمین چاه مشکلی ایجاد شده که در صدد رفع آن هستیم.
مدیر اجرایی طرح‌های آبرسانی به شمال شرق خوزستان ظرفیت پنج حلقه چاه آماده بهره‌برداری دزفول را ۲۵۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد که آماده بهره برداری هستند.
زندوکیلی اظهارکرد: با توجه به اینکه حفر این چاه‌ها از حدود ۱۰ سال پیش انجام شده است، یکی از آنها دچار مشکل شده که در حال بررسی موضوع هستیم تا درصورت امکان، آن را احیا و در غیر این صورت جایگزین کنیم.
مدیر اجرایی طرح‌های آبرسانی به شمال شرق خوزستان بیان کرد: احتمال می‌رود ششمین چاه در دهه فجر امسال به مرحله بهره‌برداری برسد.
وی با بیان اینکه بهره برداری از پنج چاه دزفول با حضور وزیر نیرو انجام خواهد شد، افزود: برای بهره برداری از این چاه‌ها ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان آب و برق خوزستان هزینه شده است.
زندوکیلی گفت: با بهره برداری از این چاه‌ها، تعداد ۲۲ چاه توسط سازمان آب و برق خوزستان در دزفول فعال است که ظرفیت تولید یکهزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب را دارند.