توقف صادرات نفت آرژانتین برای رفع کمبود داخلی
توقف صادرات نفت آرژانتین برای رفع کمبود داخلی
وزیر اقتصاد آرژانتین اعلام کرد اگر مشکل کمبود عرضه سوخت تا نیمه شب سه‌شنبه حل نشود، شرکت‌ها اجازه صادرات نفت را نخواخند داشت.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از اویل‌پرایس، آرژانتین در بحبوحه کمبود داخلی سوخت، تولید کنندگان را از صادرات نفت خام از کشور منع کرد. این ممنوعیت تا زمان اطمینان از عرضه کافی در داخل ادامه خواهد داشت.

سرجیو ماسا وزیر اقتصاد آرژانتین در گفتگو با رسانه‌ها گفت:«اگر مشکل کمبود عرضه سوخت تا نیمه شب سه‌شنبه حل نشود، شرکت‌ها نمی‌توانند کشتی‌های حامل نفت صادراتی را در روز چهارشنبه اعزام کنند».

البته برخی مقامات دولت آرژانتین از رفع زود هنگام کمبود سوخت با ورود 10 محموله سوخت وارداتی خبر داده‌اند. وزیر انرژی آرژانتین گفت توزیع این سوخت چندین روز طول می‌کشد اما مشکل را حل خواهد کرد.

بسیاری دلیل کمبود سوخت در آرژانتین در این ماه را کمبود دلار برای خرید واردات سوخت کافی اعلام کرده‌اند که باعث ایجاد صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌ها و تعطیلی بسیاری از آنها شده است.

وزیر انرژی آرژانتین افزایش فعالیت گردشگری در هفته گذشته و شایعات در مورد بالا رفتن قیمت سوخت پس از انتخابات آینده در نوزدهم نوامبر را از دیگر دلایل کمبود سوخت اعلام کرد.

شرکت‌های انرژی آرژانتین هم اعلام کرده‌اند کمبود به وجود آمده نتیجه افزایش تقاضا به خاطر احتمال کمبود بوده است. این شرکت‌ها طی بیانیه مشترکی اعلام کردند عرضه سوخته روزهای آینده  به سطح طبیعی باز می‌گردد.

آرژانتین 80 درصد از سوخت مصرفی خود را تولید کرده و بقیه را وارد می‌کند. این کشور درگیر تورم 140 درصدی است و در خطر رکود اقتصادی قرار دارد.