صدف خلیج‌فارس تا پایان ۱۴۰۲ راه‌اندازی می‌شود/ پیشرفت ۴۰ درصدی ۱۶ماهه صدف، افتخاری برای کشور است
صدف خلیج‌فارس تا پایان ۱۴۰۲ راه‌اندازی می‌شود/ پیشرفت ۴۰ درصدی ۱۶ماهه صدف، افتخاری برای کشور است
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در جریان بازدید از شرکت پتروشیمی صدف در عسلویه از راه‌اندازی این مجموعه بزرگ صنعتی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، علی عسکری که برای بازدید از طرح‌های هلدینگ خلیج‌فارس در عسلویه به این منطقه سفرکرده است، با ابراز خرسندی از پیشرفت ۴۰ درصدی پتروشیمی صدف خلیج‌فارس در ۱۶ ماه گذشته، آن را حاصل روحیه جهادی و فعالانه مدیران متخصص و جوان در کنار مدیران باتجربه دانست و تأکید کرد که این میزان پیشرفت در پروژه صدف، افتخاری برای کشور است.
وی با اشاره به اینکه «صدف خلیج‌فارس» بزرگ‌ترین پروژه تولید لاستیک صنعتی در ایران و منطقه غرب آسیاست، تصریح کرد: اتمام این پروژه، تأثیر جدی بر تأمین نیازهای دخلی و نیز افزایش صادرات و حضور ایران در بازارهای جهانی خواهد داشت.
علی عسکری با بیان اینکه هر تن این محصول ارزشی معادل ۱۷۰۰ دلار دارد، اظهار داشت: راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه ۱۳۰ هزارتنی صدف، درآمد ارزی قابل‌توجهی را عاید کشور خواهد کرد.
وی با اشاره به برخی موانع بر سر راه پیشرفت کاری صدف، وجود این مشکلات در پروژه‌های عظیم صنعتی را طبیعی دانست و از مدیران این مجموعه خواست باروحیه فعالانه و جهادی، اقدامات شجاعانه و ابتکار عمل بر این مشکلات فائق آیند.
در جریان این بازدید بخش مهم واحد ۲۳۰۰ برای پیش راه‌اندازی تحویل شد و تأکید شد تا پایان سال و موعد افتتاح کامل طرح، هر هفته یک واحد از این مجموعه به مرحله پیش راه‌اندازی برسد.