افزایش ۸۹ برابری سود خالص سیتکو از صادرات متانول پتروشیمی سبلان
افزایش ۸۹ برابری سود خالص سیتکو از صادرات متانول پتروشیمی سبلان
مدیرعامل شرکت سیتکو از ثبت افزایش سود خالص ۸۹ برابری نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته در شرایط سخت تحریم از صادرات متانول تولیدی شرکت پتروشیمی سبلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، فریدون قاسمی روز شنبه، (ششم آبان‌ماه) در مجمع عمومی عادی سـالانه شـرکت تجارت بین‌الملل سکو (سیتکو) اظهار کرد: برای نخستین بار افزایش سود خالص ۸۹ برابری نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته را در شرایط سخت تحریم ثبت کرده‌ایم که این مهم بر اساس پیاده‌سازی برنامه‌های توسعه‌ای در چارچوب افزایش فروش و سود عملیاتی به‌دست آمده است.

وی افزود: این آمار تنها با توجه به صادرات متانول تولیدی شرکت پتروشیمی سبلان به‌دست آمده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های هلدینگ‌های بالادستی، مقرر شده در سال مالی آتی فروش محصول تولیدی پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه نیز از سوی شرکت سیتکو انجام شود. از این رو ثبت رکورد جدید سودخالص مجموعه برای سال آینده را نیز نوید می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت سیتکو ادامه داد: صادرات ۶۸۰ هزار تن متانول در سال مالی منتهی به ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ با هدف ارزآوری برای کشور، از برنامه‌های اصلی سیتکو بود که با تلاش‌های انجام‌شده و بدون یک سنت خسارت در سامانه تجارت ایران عرضه شد.

قاسمی با اشاره به پرداخت نکردن هرگونه خسارت ارزی و تأخیر در بارگیری متانول اظهار کرد: خوشبخانه با تدابیر انجام‌شده، هیچ‌گونه جرائم تأخیر بارگیری در سال مالی گذشته ثبت نشده که این مهم به‌نوبه خود کم‌نظیر است و هم‌اکنون بسیاری از صادرکنندگان خسارت‌های قابل توجهی را در این باره پرداخت می‌کنند. از این‌ رو باید اذعان کرد خسارت‌های متداول در دیگر شرکت‌ها در سیتکو وجود نداشته و از یک سو ریسک‌های مجموعه را پایین آورده و از سوی دیگر سود خالص مجموعه را افزایش داده است.

قاسمی گفت: پرداخت ارزی به دیگر شرکت‌های گروه به‌منظور تکمیل پروژه یا توسعه زیرساخت شرکت‌ها از دیگر برنامه‌های سیتکو در این سال مالی بوده که سبب رونق و پیشرفت این مجموعه‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت سیتکو افزود: توسعه زیرساخت‌های فروش سیتکو با هدف تمرکز بر فروش محصول تولیدی همه شرکت‌های زیرمجموعه پتروفرهنگ و انرژی‌سپهر از ابتدای سال مالی در دستور کار بوده و اکنون خرسندیم که نه‌تنها آمادگی و توان فروش محصول این شرکت‌ها را داریم، بلکه رایزنی‌هایی برای فروش محصول دیگر شرکت‌های تولیدی کشور را نیز انجام داده‌ایم تا ضمن خلق ثروت برای سهامداران، همسو با نقش‌آفرینی ملی خود نیز ایفای نقش کرده باشیم.

در ادامه این مجمع، صورت‌های مالی و گزارش هیئت مدیره شرکت در دوره مالی منتهی به ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲ تصویب شد.

شـرکت تجارت بین‌الملل سکو (سیتکو) صادرکننده متانول تولیدی در گروه انرژی سپهر، هلدینگ پتروفرهنگ است.