نفت برنت ۹۱ دلار و ۴۳ سنت شد
نفت برنت ۹۱ دلار و ۴۳ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۳ سنت معادل ۰.۷۹ درصد کاهش به ۹۱ دلار و ۴۳ سنت رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از رویترز، افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای آرام کردن درگیری بین رژیم صهیونیستی و گروه حماس قیمت نفت را بیش از یک دلار در روز دوشنبه پایین آورد. نگرانی در مورد گسترش این درگیری در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه و کمبود عرضه ادامه دارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 73 سنت معادل 0.79 کاهش به 91 دلار و 43 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 80 سنت معادل 0.91 درصد کاهش ،87 دلار و 28 سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از یک درصد در هفته گذشته افزایش قیمت داشتند و دومین افزایش قیمت هفتگی را به خاطر ترس از اختلال در عرضه به دنبال شدت گرفتن درگیری‌ در خاورمیانه تجربه کردند. خاورمیانه بزرگ‌ترین منطقه عرضه کننده نفت در دنیاست.

ارسال کمک‌ها به نوار غزه از طریق مصر در اوایل هفته آغاز شد. رهبران و وزرای امور خارجه عرب در اجلاسی در قاهره گرد هم آمدند اما نتوانستند به یک بیانیه مشترک برسند.
طی جدیدترین تحولات، رژیم صهیونیستی غزه و بخشی از لبنان را بمباران کرده که باعث افت بازار سهام در آسیا شده است.
آمریکا جهت کاهش فشار بر بازار نفت به دنبال ادامه کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس از جمله روسیه، برخی تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را برداشته است.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته از فلسطین اشغالی دیدار کرد و گفتگویی تلفنی هم با رهبران کانادا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا داشت.
سران فرانسه و هلند این هفته به فلسطین اشغالی می‌روند تا راه حلی برای این درگیری بیابند.