حوضه‌‎های آبریز تا پنجم آبان کمترین میزان بارش را دریافت می‌کنند
حوضه‌‎های آبریز تا پنجم آبان کمترین میزان بارش را دریافت می‌کنند
پیش‌بینی‌ها حاکی از تداوم کاهش بارش‌ها در حوضه‌های آبریز درجه یک و دو دارد، به‌گونه‌ای که تا 5 آبان‌ماه وضعیت بارشی چندان مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

به گزارش«نبض انرژی» بر اساس گزارش موسسه تحقیقات آب، وضعیت کم‌بارشی در سال آبی جدید در حوضه‌های آبریز اصلی و درجه دوم کشور همچنان ادامه دارد.
بر این ‌اساس، برای هفته منتهی به ۵ آبان‌ماه، وقوع بارش برای مناطقی از جنوب کشور مورد انتظار نیست.
بر اساس این گزارش، در هفته منتهی به ۵ آبان‌ماه همه حوضه اصلی آبریز کشور دارای بارش‌های متفاوتی خواهند بود که پربارش‌ترین آنها حوضه آبریز فلات مرکزی و کم‌بارش‌ترین هم حوضه آبریز قره قوم خواهد بود.
بر همین اساس، پیش‌بینی می‌شود حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش ۲۷ میلیمتری و متوسط محدوده ۶ دهم میلی‌متری را خواهد داشت.
برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان نیز در هفته منتهی به ۵ آبان‌ماه بیشینه بارش ۱۷.۹ میلیمتری و متوسط بارش سه دهم میلیمتری پیش‌بینی می‌شود.
حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به ۵ آبان‌ماه بیشینه بارش ۹.۲ میلیمتری و متوسط محدوده چهاردهم میلیمتری را خواهد داشت.
همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها حوضه آبریز دریاچه ارومیه در هفته منتهی به ۵ آبان‌ماه بیشینه بارش ۷.۵ میلیمتری با متوسط بارش سه دهم میلی‌متر را خواهد داشت.
حوضه آبریز قره قوم هم بیشینه بارش چهار دهم میلی‌متری با متوسط محدوده صفر میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.
حوضه آبریز مرزی شرق هم دارای بیشینه بارش پنج دهم میلیمتری و متوسط محدوده بارش صفر میلی‌متری خواهد بود.
همچنین دو حوضه آبریز درجه ۲ کشور هم بدون بارش خواهند بود.
Paven_-(1402-1403)_Rep4-1