بهبود کیفیت آب شرب سقز با بهره برداری از سد چراغ‌ویس
بهبود کیفیت آب شرب سقز با بهره برداری از سد چراغ‌ویس
معاون اجرایی رییس جمهور در جریان سفر به استان کردستان از سد چراغ‌ویس سقز بازدید کرد.

به گزارش«نبض انرژی» محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور صبح امروز به همراه استاندار کردستان از سد مخزنی چراغ‌ویس سقز بازدید کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در روند بازدید از سد چراغ ویس سقز، تامین مصارف آب شرب سقز از محل سد مخزنی چراغ‌ویس را با پیشرفت ۹۶ درصدی را از برنامه‌های دولت مردمی در استان عنوان کرد.
آرش آریانژاد تصریح گرد: با افتتاح این سد، آب شرب شهروندان سقز به میزان ۲۴ میلیون مترمکعب در سال تامین می‌شود.
وی با اعلام اینکه راهبرد پایان تنش آبی در دولت مردمی به عینه در کردستان اتفاق افتاده است، افزود: حجم کل مخزن سد چراغ ویس در ترار نرمان ۸۵/۸۲ میلیون مترمکعب است که افزون بر تامین آب شرب، آب مورد نیاز حوزه صنعت و کشاورزی نیز تامین می‌شود.
وی حجم موجود آب در کاسه سد چراغ ویس را ۴۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: سد مخزنی چراغ ویس در شمال غربی استان کردستان در ۱۷ کیلومتری شهر سقز به سمت بانه بر روی رودخانه چم خان سقز احداث شده است‌.
آریانژاد با اشاره به اتمام عملیات جاده جایگزینی سقز- بانه و راه جایگزینی روستایی با اعتبار یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۵۹ میلیون ریال برای سد چراغ ویس سقز هزینه شده است‌.
وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از سد چراِغ‌ویس، جدای از اینکه ۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به آبی تبدیل خواهد شد، برای یک هزار و ۲۰۰ نفر در بخش کشاورزی شغل ایجاد خواهد کرد.