ایران می‌تواند به قطب انرژی در منطقه تبدیل شود
ایران می‌تواند به قطب انرژی در منطقه تبدیل شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران می‌تواند به قطب اصلی گاز منطقه تبدیل شود، گفت: در شرایط کنونی رشد صادرات نفتی، توسعه روابط با کشورهای همسایه و احیای دیپلماسی اقتصادی و انرژی نویدبخش مسیر روشن اقتصاد ایران است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» سیدموسی موسوی، با اشاره به توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه همچون روسیه در بخش انرژی اظهار کرد: در شرایط کنونی رشد صادرات نفتی، توسعه روابط با کشورهای همسایه و احیای دیپلماسی اقتصادی و انرژی نویدبخش مسیر روشن اقتصاد ایران است.

وی با اشاره به اینکه سفر وزیر نفت به روسیه سبب توسعه مناسبات دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و انرژی می‌شود، افزود: دیپلماسی اقتصادی و انرژی در دولت سیزدهم جایگاه خوبی دارد و امیدواریم در آینده نیز با فعال‌تر شدن این حوزه، موقعیت ایران از نظر اقتصادی در جهان ارتقا یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ایران و روسیه در شرایط کنونی با تحریم‌های ظالمانه مواجه هستند و این همکاری در بخش انرژی برای هر دو کشور می‌تواند مفید باشد. ایران از هر طرف با کشورهای نیازمند به نفت، بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی، مرز آبی و خاکی دارد و این فرصت مغتنمی برای پاسخ دندان‌شکن به تحریم‌هاست.

موسوی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم و با اقدام‌های انجام‌شده در حوزه همکاری با کشورهای همسایه شاهد رونق در حوزه تجارت خارجی بوده‌ایم که این رونق بیش از گذشته محسوس است.

جواد اوجی، وزیر نفت که هفته گذشته به روسیه سفر کرد، روز پنجشنبه (۲۰ مهرماه) در مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه درباره روابط مطلوب تهران و مسکو و تلاش برای توسعه آن به هر طریق ممکن گفت: همکاری ایران و روسیه نه‌تنها سبب رشد دو کشور می‌شود، بلکه زمینه ترقی دیگر کشورهای منطقه را هم فراهم می‌کند. مطمئنم اگر همه بیشتر تلاش کنیم روند همکاری‌ها شتاب بیشتری می‌گیرد. بی‌اغراق تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران و روسیه در بسیاری از بخش‌ها سبب تقویت دو کشور شده است.