رینگ آب‌رسانی تهران کمبود آب سامانه‌های شرقی را جبران می‌کند
رینگ آب‌رسانی تهران کمبود آب سامانه‌های شرقی را جبران می‌کند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: کمبود آب سامانه‌های شرقی تهران با پروژه‌های ساخت ایستگاه‌های پمپاژ، افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و انتقال آب از طریق اَبَر پروژه رینگ تهران مزین به‌نام حضرت قمربنی‌هاشم (ع) جبران می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»محسن اردکانی، مدیرعامل آبفای استان تهران در بیست‌وسومین نشست قرارگاه آب استان تهران با بیان این‌که “حضرت قمربنی‌‌هاشم (ع) قوی‌ترین، خوش‌منظرترین و مهم‌تر از آن باوفاترین سردار سپاه حضرت اباعبدالله (ع) بود که وظیفه خطیر سقایی را برعهده داشت” افزود: وظیفه آب‌رسانی به شهروندان را افتخاری برای مجموعه شرکت آب و فاضلاب می‌دانیم که باید برای آن شاکر خداوند باشیم.

اردکانی با اشاره به کمبود 50 میلیون مترمکعبی آب در سامانه‌های شرقی گفت: برای جبران این کمبود، سناریوی افزایش تولید آب در سامانه‌های غربی و انتقال آن به سامانه‌های شرقی از طریق رینگ حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) را در برنامه داریم.

وی افزود: به همین منظور و برای افزایش تاب‌آوری آب تهران، ایستگاه پمپاژ مخزن 31 با توان و تخصص مهندسان شرکت برای انتقال بخشی از آب مازاد سد ماملو و تصفیه‌خانه ششم آب تهران به شمال و شمال‌شرق تهران طراحی و اجرا شده تا آب شرب را به بیش از 400 متر در بالا دست پمپاژ کند و هم‌اکنون این پروژه حساس آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

اردکانی با بیان این‌که این ایستگاه پمپاژ حداکثر 1000 لیتر در ثانیه توان پمپاژ دارد، خاطرنشان ساخت: در نخستین سناریو تعریف شده، حدود 500 لیتر در ثانیه آب از مخزن 31 به بالادست منتقل می‌کنیم تا در صورت کاهش ورودی آب از سد لتیان و لار به تصفیه‌خانه‏‌های تهرانپارس و سوهانک بخشی از نیاز آبی شمال و شمال شرق تهران را تامین کند.