وجود ۳۰۰ نقطه پرتنش آبی در کشور/ انتقال آب خلیج فارس به بهبود مشکلات آبی کشور کمک می‌کند
وجود ۳۰۰ نقطه پرتنش آبی در کشور/ انتقال آب خلیج فارس به بهبود مشکلات آبی کشور کمک می‌کند
سخنگوی دولت با بیان اینکه در کشور ۳۰۰ نقطه پرتنش آبی وجود دارد، افزود: انتقال آب خلیج فارس به بهبود مشکلات آبی کشور کمک می‌کند و این پروژه باید به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، امروز پنجشنبه ۱۳ مهر در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به زمان محدود شخص رئیس جمهور در هر استان، برای ارتباط با دانشجویان، می‌خواهیم مباحث و نظرات را از شما دانشجویان بگیریم و به رئیس جمهور و هیئت وزیران منتقل کنیم. با توصیه رئیس جمهور، بنده سخنگوی مردم برای انتقال مطالبات مردم به دولت نیز هستم و نکات مهم و گزارش این جلسات به ایشان و نهادهای مرتبط منتقل خواهند شد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص شهریه دانشگاه آزاد و تخلف در ارقام افزایشی آن، تصریح کرد: موضوع دانشگاه آزاد و شهریه آن، زیرمجموعه دولت نیست. قواعد حاکم بر نظام آموزش عالی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اما موضوعات اجرایی درون دانشگاه مرتبط با وزارت علوم است. در سامانه ۱۱۱ ریاست جمهوری می‌توان موضوعات تخلف و فساد را به دولت انعکاس داد.
سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به مسائل مهم آبی و فرونشست که دغدغه اکثر دانشجویان حاضر در جلسه بود، این موضوع را فرامنطقه‌ای و ملی خواند و تاکید کرد: مسئله کمبود منابع آبی و مشکلات آن محدود به استان اصفهان نیست؛ همچنان که این مشکل در سایر نقاط جهان وجود دارد. ریزگردها در نقاطی ایجاد می‌شود که یکی از اصلی‌ترین عوامل آن خشکسالی و موضوعات و تنش‌های آبی در یک کشور و یا کشورهای اطراف است.
وی ادامه داد: دولت مسئله آب را یکی از اصلی‌ترین موضوعات خود از ابتدای کار قرار داده است. ۳۰۰ نقطه پرتنش آبی در کشور وجود داشته که متاسفانه در دولت پیشین در اولویت قرار داده نشده و منابع مناسبی برای آن تخصیص داده نشده است. نامه‌ای در چند روز پایانی دولت قبل در مرداد ۱۴۰۰ از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه برای دفتر رئیس جمهور وقت ارسال می‌شود که خواستار تامین منابع می‌شوند، اما پاسخ می‌گیرند که خزانه خالی است و منبعی تخصیص داده نمی‌شود. پیشرفت پروژه به حدی انجام نشده که فکر می‌کنند پروژه انتقال آب نیز نشدنی است.
سخنگو دولت با رد موضوع اثر نداشتن پروژه انتقال آب از خلیج فارس در بهبود مشکلات آبی، خاطرنشان کرد: ده‌ها سال جملاتی گفته شده و وعده‌هایی داده شده که انجام نشده و طبیعی است که دانشجو فکر کند این راهکارها چون انتقال آب‌، کمک‌کننده نیست. در هر حال به طور قطع می‌گوییم که قابل انجام و کمک‌کننده است و در این ۲ سال بسیاری از ابعاد آن انجام شده، می‌شود و باید بشود.
او ادامه داد: اگر خطوط انتقال آب را مشاهده کنید، می‌بینید که می‌توان آب دریا را شیرین کرد. ما نیز تکنولوژی آن را داریم و می‌توانیم.