افزایش ۳۰درصدی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت آب و برق
افزایش ۳۰درصدی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت آب و برق
معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو از افزایش ۳۰درصدی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آب و برق در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مریم کارگر نجفی گفت: در سال حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، وزارت نیرو به‌عنوان دومین دستگاه اجرایی آیین‌نامه شرکت‌های دانش‌بنیان را برای تصویب به دولت ارائه کرد که در اواخر تیرماه به وزارت نیرو به عنوان سومین دستگاه اجرایی، آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ابلاغ شد.

وی آیین‌نامه ابلاغی را شامل ۲ بخش دانست و افزود: در مرحله اول طرح‌های اولویت‌دار به‌عنوان طرح‌های پیشران انتخاب شده و با اولویت‌های مشخص توسط شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا می‌شود.

معاون وزیر نیرو گفت: زیرساخت‌هایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان همچون پارک علم و فناوری، کارخانه نوآوری، صندوق پژوهش و فناوری نیرو فراهم شده که عملاً تسهیلات موردنیاز شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق این صندوق و صندوق نوآوری تأمین می‌شود.

کارگر نجفی با اشاره به رشد ۴۰درصدی قراردادهای پژوهشی شرکت‌های دانش‌بنیان بیان داشت: قراردادهای تولید بار اول در حوزه خودکفایی محصولات و خدمات از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه برق و آب طی یک سال گذشته ۶ برابر افزایش داشته که بخشی با حمایت معاونت علم و فناوری و بخش دیگر صندوق پژوهش وزارت نیرو انجام‌گرفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه آب و برق از ۷۰۰ به یک هزار شرکت رسیده است، گفت: در یک سال گذشته ۳۱۰ شرکت دانش‌بنیان مورد حمایت مستقیم قرار گرفته‌اند که در استان‌های مختلف ۸ منطقه با بررسی‌های منطقه ایی برای حضور و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان از امکانات و تسهیلات استفاده می‌کنند.