قیمت نفت برنت ۹۰ دلار و ۸۶ سنت شد
قیمت نفت برنت ۹۰ دلار و ۸۶ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۷ درصد کاهش به ۹۰ دلار و ۸۶ سنت رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از رویترز قیمت نفت در اولین ساعت تجارت در آسیا در روز چهارشنبه افزایش یافت. کاهش عرضه جهانی نفت در آستانه اجلاس وزارتی ائتلاف اوپک پلاس از قیمت آن حمایت کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 6 سنت معادل 0.07 درصد کاهش به 90 دلار و 86 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 6 سنت معادل 0.07 درصد کاهش 89 دلار و 17 سنت معامله می‌شود.
انتظار می‌رود سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس سیاست تولید خود را در اجلاس امروز بدون تغییر نگه دارند. عربستان و روسیه کاهش تولید داوطلبانه خود را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کرده‌اند.
همچنین پیش بینی می‌شود عربستان قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب به بازار آسیا را برای پنجمین ماه پیاپی افزایش دهد.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرده هنوز مشخص نیست ممنوعیت صادرات سوختی که ماه گذشته اعلام شده بود کی برداشته می‌شود. هدف از این ممنوعیت تثبیت قیمت‌ها و تامین نیاز بازار داخل بوده است و تا زمانی که لازم باشد پابرجا خواهد بود.
طبق گزارش موسسه نفت آمریکا ذخایر نفت خام این کشور حدود 4.2 میلیون بشکه در هفته منتهی به 29 سپتامبر کاهش یافته است.
افزایش ارزش دلار به بالاترین رقم طی 10 ماه گذشته قیمت نفت را در روزهای اخیر تحت فشار قرار داده است و احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی این کشور هم بیش از پیش بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد.
بالا رفتن ارزش دلار و نرخ بهره خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.