واحدهای ۷و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران تکمیل می شود
واحدهای ۷و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران تکمیل می شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: محدودیتی در راستای اجرای پروژه واحدهای ۷و۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، وجود ندارد و انتظار می‌رود تا پایان سال احداث سازه‌های بخش مایع تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن ارزیابی مثبت درباره روند اجرا و پیشبرد واحدهای ۷و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب، گفت: پیشرفت این پروژه در ۸ ماه اخیر بسیار قابل توجه بوده و باید این روند با همین شیب صعودی ادامه یابد.

وی با تاکید بر ضرورت رفع محدودیت‌ها و موانع در مسیر اجرای مناسب این مهم، افزود: خوشبختانه هم‌اکنون محدودیتی در راستای اجرای این پروژه وجود ندارد و انتظار می‌رود تا پایان سال‌جاری ساخت بخش مایع پروژه واحدهای ۷ و ۸ تکمیل شود.

همچنین عباسعلی مصرزاده، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از تسریع در اجرای سازه‌های بخش مایع خبر داد و گفت: پیشرفت فعلی پروژه ۲۵ درصد است که شامل دو بخش خرید و نصب تجهیزات و عملیات اجرایی ساختمان می‌شود.

وی به موضوع تسهیل‌گری برای ثبت سفارش و ورود تجهیزات در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اشاره کرد و گفت: عمده قراردادهای تجهیزات توسط پیمانکاران منعقد شده اما در بخش ثبت سفارش‌ها و ورود تجهیزات به کشور تأخیر وجود دارد که با توجه به اهمیت زیست محیطی پروژه درخواست همکاری از وزارت صنعت، معدن و تجارت را داریم.

مدیر نظارت بر اجرای طرح‌های تصفیه‌خانه جنوب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌های انجام شده، بیان کرد: خاک‌برداری بخش مایع به طور کامل انجام شده و در دو ماه اخیر حجم بتن‌ریزی از ۳۵ درصد به ۵۵ درصد رسیده است.

این گزارش حاکی است واحدهای ۷و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار با جمعیت تحت پوشش یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و با هزینه‌ای بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.