150 کیلومتر شبکه فاضلاب پهنه غربی شهر تهران آماده بهره‌برداری است
150 کیلومتر شبکه فاضلاب پهنه غربی شهر تهران آماده بهره‌برداری است
پروژه‌های شبکه و خطوط انتقال فاضلاب‌رو در بزرگراه‌های جناح و چمران با هدف انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروزبهرام) تکمیل و به زودی به بهره‌برداری ‌می‌رسد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» این پروژه‌ها با ارزش 35 هزار میلیارد ریال تا پایان آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و 900 لیتر در ثانیه فاضلاب وارد چرخه تصفیه و بازچرخانی می‌شود. با افتتاح این پروژه‌ها مشکل جمع‌آوری فاضلاب باقی مانده مناطق 3، 2 و 5 شهرداری تهران رفع می‌شود.
اجرای خطوط جمع‌کننده بزرگراه جناح به طول 1460 متر به قطر 1200 میلی‌متر در عمق 18 متری با روش مکانیزه، 130 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده در بالادست را قابل بهره‌برداری می‌کند.
هم‌چنین با تکمیل شبکه و خطوط اجرا شده منتهی به بزرگراه چمران در عمق حداکثر 19 متری ، حدود 20 کیلومتر شبکه فاضلاب بالادست قابل بهره‌برداری خواهد شد.
با افتتاح این دو پروژه امکان نصب 17 هزار رشته انشعاب فاضلاب خانگی فراهم می‌شود و جمعیتی حدود 300 هزار نفر زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار خواهد گرفت و شاخص برخورداری جمعیت 3.3 درصد در شهر تهران افزایش می‌یابد.
این گزارش حاکی است با تکمیل این خطوط، مشکلات زیست محیطی جمع‌آوری فاضلاب محدوده‌های صادقیه، بلوار فردوس و بخشی از پونک در منطقه 5 شهرداری تهران و محدوده‌های مجتمع آتی‌ساز، هتل‌های پارسیان-آزادی و اوین، ندامتگاه اوین و بخشی از شیخ بهایی و ملاصدرا ، بلوار فرهنگ و برج میلاد در مناطق 2 و 3 شهرداری رفع خواهد شد.