سود خالص الماس ماهشهر سالانه ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود
سود خالص الماس ماهشهر سالانه ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود
مدیرعامل شرکت پتروشیمی الماس ماهشهر با اشاره به اینکه امیدواریم در سه سال آینده شاهد راه‌اندازی کامل این طرح باشیم، گفت: ارزش فروش محصولات این مجتمع سالانه ۲ میلیارد دلار و سود خالص آن سالانه ۵۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش«نبض انرژی»مهدی قارونی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، برگزاری این نمایشگاه را برای شرکت‌های پتروشیمی امیدبخش برشمرد و اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌هایی برای شرکت‌هایی همچون الماس ماهشهر که در مرحله اجرا هستند، می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه الماس ماهشهر، بزرگ‌ترین واحد الفینی کشور خواهد بود، گفت: این طرح با داشتن واحدهای تولیدی الفین، پلی‌اتیلن سنگین و سبک خطی، بوتادین و با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۲ میلیون تن محصول، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان الفین و محصولات پلیمری در جهان به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی الماس ماهشهر افزود: خوراک واحد الفین ترکیبی است و از سوی پتروشیمی بندر امام و پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس از مجموعه هلدینگ خلیج فارس تأمین می‌شود.

قارونی تصریح کرد: قرارداد فاز نخست با یک شرکت داخلی منعقد شده و ۸۰ درصد مهندسی پایه نیز انجام شده است. خریدهای مختلف را آغاز کرده‌ایم و از اوایل آذر ماه شمع‌کوبی‌ها را شروع می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان سال برای واحدهای پایین‌دستی مجموعه هم برنامه‌ریزی نهایی شود، گفت: برنامه پیش‌بینی‌شده برای تکمیل فاز نخست یعنی الفین چهار سال است که تاکنون ۱۰ ماه از آن گذشته، اما امیدواریم در سه سال آینده شاهد راه‌اندازی کامل باشیم.

مدیرعامل پتروشیمی الماس ماهشهر با اعلام اینکه این طرح در زمان اجرا حدود ۵ هزار نفر را به‌طور مستقیم مشغول کار خواهد کرد، ادامه داد: پس از راه‌اندازی و بهره‌برداری ۲ هزار نفر در این مجموعه مشغول به‌کار خواهند بود.

قارونی تأکید کرد: همچنین بر اساس مطالعات امکان‌سنجی، ارزش فروش محصولات این مجتمع سالانه ۲ میلیارد دلار و سود خالص آن سالانه ۵۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی می‌شود.