کاهش 12 درصدی مصرف بنزین پایتخت با تغییر ساعت ادارات در تابستان
کاهش 12 درصدی مصرف بنزین پایتخت با تغییر ساعت ادارات در تابستان
یک کارشناس انرژی گفت: همزمان با اعمال سیاست تقاضای ساعات ادارات، ترافیک در شهر تهران نیز از ساعت 7 تا 9 صبح به ساعات 5:30 تا 9 صبح تغییر کرد و همین مسئله زمینه کاهش ترافیک و کاهش 12 درصدی مصرف بنزین پایتخت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به همراه داشت.

به گزارش«نبض انرژی»سعید صادق‌نژاد کارشناس انرژی، با اشاره به آثار تغییر ساعات ادارات در تابستان 1402 بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در اقدامی برخلاف عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه انرژی نسبت به تثبیت ساعت رسمی در ابتدای سال 1402 اقدام کرد، درحالی‌که کشور با ناترازی برق مواجه بود و این تصمیم به تشدید عمق ناترازی ختم می‌شد.

وی افزود: دولت با تغییر ساعات ادارات به 6 صبح و انتقال فعالیت اداری به ساعات اولیه صبح تلاش کرد تا تأثیر تثبیت ساعت رسمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر مصرف برق به حداقل رسانده و بر اساس گزارشات تا 1500 مگاوات صرفه جویی در مصرف انرژی اتفاق افتاد.

*کاهش 12 درصدی مصرف بنزنی با تغییر ساعت ادارات

صادق‌نژاد ادامه داد: البته این تصمیم در جهات دیگر نیز بر فضای انرژی کشور تأثیرگذار بود؛ برای مثال در مصرف بنزین شاهد کاهش 12 درصدی مصرف در استان تهران بودیم.

این کارشناس انرژی تأکید کرد: همزمان با اعمال سیاست تقاضای ساعات ادارات، ترافیک در شهر تهران نیز از ساعت 7 تا 9 صبح به ساعات 5:30 تا 9 صبح تغییر کرد و همین مسئله زمینه کاهش ترافیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به همراه داشت.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش بار ترافیکی و همچنین محاسبات مرتبط با تأثیر ترافیک بر افزایش مصرف بنزین، کاهش 12 درصدی مصرف بنزین در تهران بر اثر تغییر ساعات ادارات رقم خورد.

این مقام مسئول بیان کرد: متأسفانه برخی از اقدامات خارج از فضای کارشناسی در قوای کشور مورد اتکا قرار می‌گیرد و نتیجه آن اثر منفی بر بخش‌هایی است که می‌تواند به بحران ختم شود.

منبع: فارس