صادرات نفت ونزوئلا ۳۸ درصد کاهش یافت
صادرات نفت ونزوئلا ۳۸ درصد کاهش یافت
داده‌های رصد کشتی‌ها نشان داد صادرات نفت ونزوئلا در ماه اوت امسال ۳۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از خبرگزاری رویترز، داده‌های رصد کشتی‌ها و اسناد شرکتی نشان داد به‌دلیل اجرای عملیات تعمیر تأسیسات ارتقادهنده نفت خام سنگین شرکت دولتی نفت ونزوئلا، صادرات نفت این کشور در ماه اوت نسبت به ماه ژوئیه ۳۸ درصد کاهش یافت.

این کشور واقع در آمریکای جنوبی به‌دلیل قطعی‌های کمتر و تولید بیشتر شرکت شورون، به‌طور کلی تولید و صادرات نفت خود را در سال جاری اندکی افزایش داده است.

با این حال، کمبود سرمایه شرکت دولتی نفت ونزوئلا، تحریم‌های آمریکا از سال ۲۰۱۹، همچنین زیرساخت‌های ضعیف از جمله تأسیسات ارتقادهنده‌ای که این شرکت برای تبدیل نفت فوق سنگین خود به انواع صادراتی استفاده می‌کند، محدودیت‌هایی را برای اقدام‌های این کشور در جهت حفظ افزایش صادرات ایجاد می‌کند.

بر اساس داده‌های شرکت رصد کشتی ایکون، صادرات نفت ونزوئلا در ماه اوت به حدود ۵۴۴ هزار بشکه در روز کاهش یافت. این کشور در ماه ژوئیه روزانه بیش از ۸۷۷ هزار بشکه نفت در روز صادر کرده بود.

چین همچنان مقصد اصلی صادرات نفت خام و سوخت اکثر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از جمله محموله‌های منتقل‌شده از طریق مالزی به‌شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، شرکت شورون روزانه حدود ۱۴۷ هزار بشکه نفت خام به پالایشگاه‌ها و سایر خریداران آمریکا منتقل کرده است. این رقم برای ماه ژوئیه ۱۶۱ هزار بشکه در روز بود.

ونزوئلا همچنین در ماه اوت حدود ۲۱۴ هزار تن فرآورده نفتی و پتروشیمی صادر کرده که نسبت به صادرات ۴۱۲ هزار تنی این محصولات در ماه ژوئیه کاهش داشته است.