گام‌های پایانی طرح پتروشیمی صدف برای راه‌اندازی
گام‌های پایانی طرح پتروشیمی صدف برای راه‌اندازی
مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف خلیج فارس از رکوردشکنی مجدد اجرای این طرح خبر داد و گفت: مردادماه امسال رکورد جدیدی در بخش ساختمان و نصب به ثبت رسید که در تاریخ این پروژه بی‌سابقه بود و با تداوم روند کنونی، این طرح تا پایان سال آماده پیش‌راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» علی صفوی اظهار کرد: بخش ساختمان و نصب طرح پتروشیمی صدف خلیج فارس که همان فعالیت‌های اجرایی در سایت است، مردادماه ۱۴۰۲ به پیشرفت ۵ درصدی دست یافت و رکورد ۴.۱۴ درصد تیرماه را نیز پشت سر گذاشت.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت طرح پتروشیمی صدف خلیج فارس اکنون به حدود ۸۸ درصد رسیده است، تصریح کرد: در بخش ساختمان و نصب که گرفتار یک عقب‌ماندگی تاریخی بودیم، هم‌اکنون به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده‌ایم و با تداوم روند کنونی، این بخش تا پایان سال تکمیل و پروژه آماده پیش راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی صدف خلیج فارس افزود: اکنون پیشرفت بخش مهندسی پروژه فراتر از ۹۶ درصد و پیشرفت بخش تأمین و تدارکات کالا نیز نزدیک به ۹۶ درصد است.

به گفته صفوی، نصب تجهیزات مهمی نظیر بزرگ‌ترین تجهیز واحد ۱۷۰۰ در مردادماه رقم خورد و در حلقه مفقوده طرح یعنی واحد فینیشینگ نیز رکورد بتن‌ریزی شکسته شد و شرایط برای اجرای هرچه سریع‌تر این بخش فراهم آمد.

وی در این خصوص بیان کرد: ماه گذشته ۱۶ تجهیز نصب شد، نصب ۶۰ تن استراکچر رقم خورد و روند اجرای بخش‌هایی نظیر سیویل، پایپینگ و برق و ابزار دقیق نیز تسریع شد.

مدیرعامل پتروشیمی صدف خلیج فارس در پایان با قدردانی از زحمات تمام ارکان پروژه به‌ویژه در بخش اجرا اظهار کرد: در مردادماه نزدیک به ۲۵ درصد بیشتر از تیرماه در طرح صدف خلیج فارس کار انجام شد، اما افزایش سرعت اجرای طرح در گرم‌ترین روزهای عسلویه به‌واسطه رعایت اصول اچ‌اس‌ئی بدون آسیب به نیروی انسانی فعال در سایت بود.

پتروشیمی صدف خلیج فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تولیدی الاستومر در منطقه، با هدف دستیابی به تولید سالانه ۱۳۶ هزار تن لاستیک استایرین بوتادین در حال ساخت است.