ایستگاه آبرسانی به مواکب حسینی در مرز شلمچه افتتاح شد
ایستگاه آبرسانی به مواکب حسینی در مرز شلمچه افتتاح شد
ایستگاه آبرسانی به مواکب حسینی (ع) در مرز بین المللی شلمچه با حضور استاندار خوزستان افتتاح شد.

به گزارش  «نبض انرژی» محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در مراسم افتتاحیه ایستگاه آبرسانی به مواکب با حضور استاندار که شامگاه ۲۶مردادماه برگزار شد، با بیان اینکه در سال جاری، ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل خطوط انتقال آب و شبکه فاضلاب مرز شلمچه هزینه شده است، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده وضعیت این مرز برای پذیرایی مناسب از زائران اربعین در شرایط پایداری از نظر آب و فاضلاب قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده شرکت آبفا خوزستان در پایانه مرزی شلمچه افزود: شرکت آب و فاضلاب خوزستان از ماه‌های گذشته با برنامه‌ریزی و بسیج امکانات توانست در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی پیشتاز باشد.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: اجرای ۲ هزار و ۷۰۰ متر خط انتقال آب ۳۱۵ میلیمتر، احداث ایستگاه پمپاژ آب مواکب با ظرفیت ۶ هزار متر مکعب در شبانه روز، احداث ۳ هزار و ۵۰۰ متر خطوط آبرسانی به مواکب، اجرای بیش از ۷۰ فقره انشعاب آب مواکب و وارد مدار کردن ۳ مخزن ذخیره ۵۰۰ متر مکعبی با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال از جمله اقدامات شرکت آبفا در خدمات رسانی به زائران حسینی در مرز شلمچه است.

کرمی نژاد ادامه داد: نصب سیستم گندزدایی در تاسیسات مواکب و اورهال ایستگاه پمپاژ تقویت فشار شلمچه از دیگر اقدامات محقق شده در این مرز است.

وی در ادامه به احداث دو لاگن فاضلاب، شستشو و لایروبی شبکه فاضلاب مواکب و راه اندازی منهول پمپ فاضلاب مواکب با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: این اقدامات در جهت رفاه حال هموطنانی که از مرز شلمچه خارج می شوند در بخش فاضلاب انجام شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان خاطرنشان کرد: خدمت به زائران اباعبدالله را وظیفه خود می‌دانیم و برای برگزاری با شکوه مراسم اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه تامین آب مرز شلمچه از آب با کیفیت غدیر است، گفت: آبفا متولی استانداردهای آب شرب است و در این زمینه همه موارد استاندارد رعایت شده است.