دهه فجر ۱۴۰۳ آب دریای عمان به زاهدان خواهد رسید
دهه فجر ۱۴۰۳ آب دریای عمان به زاهدان خواهد رسید
مدیر عامل شرکت تامین آب صنایع معادن (IMWASCO) با ارائه گزارشی از گام نخست تامین آب زاهدان، گفت: دهه فجر سال آینده آب دریای عمان به زاهدان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «محمدحسن اسدی» در نشست مدیران عامل شرکت‌های انتقال آب سواحل جنوبی با رئیس هیات عامل ایمیدرو، افزود: گام بعدی تامین پایدار آب استان های نوار شرقی از دریای عمان است که طراحی آن انجام و عملیات اجرایی شروع شده است.

وی تصریح‌کرد: دهه فجر سال آینده، آب دریای عمان به زاهدان خواهد رسید.

انتقال آب به کارخانه تغلیظ مس «دره آلو» در ۱۸ ماه آینده

در این نشست، همچنین «احسان انصاری» مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس با اشاره به اینکه خط یک انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی در همه بخش‌ها فعال است، تصریح‌کرد: انتقال آب به کارخانه تغلیظ مس دره آلو، با انشعاب از خط یک در ۱۸ ماه آینده انجام می‌شود و در نظر داریم طرح فوق را حتی پیش از موعد راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به همکاری سهامداران خط یک (گل گهر، چادرملو و ملی مس) در این طرح، اظهار داشت: تاکنون همکاری مناسبی در افزایش سرمایه داشته‌ایم، اما برنامه بعدی افزایش میزان سرمایه از ۱۴هزار میلیارد تومان فعلی به ۲۰هزار میلیارد تومان است.

انصاری تاکید کرد: دریافت مطالبات این شرکت، نقش بزرگی در اجرا و تکمیل پروژه ها ایفا می کند.

وی افزود: منابع مالی این شرکت از صندوق توسعه ملی، تسهیلات بانکی و آورده سهامداران است.

مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس در عین حال، ارائه مشوق به سرمایه گذاران را جزو عوامل تاثیرگذار در تامین مالی و بازپرداخت بدهی‌ها دانست.