اجرای خط انتقال از دریای عمان را برای رفع مشکل کم‌آبی سمنان پیشنهاد کرد
اجرای خط انتقال از دریای عمان را برای رفع مشکل کم‌آبی سمنان پیشنهاد کرد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بحران کم‌آبی در استان سمنان و مشکل صنعت در این بخش، گفت: مشکل کم‌آبی این استان را می‌توان با اجرای طرح خط انتقال آب از دریای عمان رفع کرد.

به گزارش«نبض انرژی»  عباس علی‌آبادی شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: می‌توان آب دریا را به سمنان منتقل و سپس با شیرین کردن آن در مقصد مصرف کرد.

وزیر صمت تاکید کرد: رفع مشکل کم‌آبی در استان سمنان باید با اقدام اساسی انجام شود و بهره‌وری نیز بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

علی‌آبادی اظهار کرد: بنده تمام تلاشم را برای رفع مشکل کم‌آبی در استان سمنان به‌کار خواهم گرفت و در نشست‌های تخصصی موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود استان سمنان از لحاظ تامین نیاز برق صنعتی در آینده‌ای نزدیک بی‌نیاز شود. سرمایه‌گذاری تامین برق برای صنعت استان سمنان توسط این وزارتخانه انجام می‌شود.

علی آبادی افزود: تخصیص سه درصد از منابع آبی به صنعت استان سمنان به عنوان صنعتی اندک است و باید این سهم افزایش یابد.

حتی یک واحد تولیدی سمنان در دولت سیزدهم تعطیل نشد

استاندار سمنان نیز گفت: در دولت سیزدهم حتی یک واحد صنعتی تعطیل نشده است و اکنون، بیش از ۵۰ درصد واحدهای صنعتی با ظرفیت بالای ۵۰ درصد مشغول به فعالیت هستند.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: ۱۴۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ به بنگاه‌های اقتصادی در استان سمنان پرداخت شد.

وی بیان کرد: کمبود نیروی کار یکی مشکلات صنایع استان سمنان است و واحدهای صنعتی استان به ۱۵ هزار نیروی کار نیازدارد.

استاندار سمنان گفت: تیرماه امسال استان سمنان از نظر تورم ماهانه پایین‌ترین سطح را در بین استان‌های کشور کسب و ارزان‌ترین‌ استان معرفی شد.
وی یادآور شد: استان سمنان در شاخص رشد اقتصادی پس از استاهای هرمزگان و بوشهر ، سومین استان کشور معرفی شد.

استاندار سمنان گفت: قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم سه واحد فرآوری معدنی در استان سمنان وجود داشت اما با راه‌اندازی ۱۱ واحد فرآوری، هم اکنون ۱۴ واحد فرآوری معدنی در این استان فعال است.

تفاهمنامه در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت بین دانشگاه سمنان و شرکت تولیدی آریا ترانسفو شرق با حضور وزیر صمت و استاندار سمنان در پایان این نشست امضا شد.

نزدیک به ۲ هزار واحد صنعتی در استان سمنان وجود دارد که از این‌ تعداد ۱۴۸ واحد در زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم راکد بود و اکنون فعال‌سازی واحدهای راکد با اهتمام ویژه دولت سیزدهم در استان دنبال می‌شود و ۱۱۶ واحد دوباره احیا شده است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت نوزدهم مرداد ۱۴۰۲ برای بازدید و افتتاح چند واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان با استقبال سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از مسوولان استانی وارد شهرستان گرمسار شد.

حضور در نشست فعالان اقتصادی استان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه علی آبادی به استان سمنان است.

رییس هیات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، معاون صنایع حمل و نقل وزارت و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور علی آبادی مقام عالی وزارت صمت را در این سفر همراهی می کنند.