لزوم ایجاد گفتمان‌های تازه در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی مناطق نفت‌خیز جنوب
لزوم ایجاد گفتمان‌های تازه در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی مناطق نفت‌خیز جنوب
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن تأکید بر لزوم تشکیل کارگروه‌های مسئولیت‌ اجتماعی در شرکت‌های تابع و ستاد این شرکت به‌منظور برداشتن گام‌های هوشمندانه‌تر، خواستار ایجاد گفتمان‌های تازه در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، علیرضا دانشی در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی ارائه خدمات عام‌المنفعه (مسئولیت‌ اجتماعی) در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه ارائه خدمات به مردم شریفی که در کنار تأسیسات نفتی زندگی می‌کنند، از وظایف ماست، اظهار کرد: در این زمینه باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنیم، از این رو نیاز است با تشکیل کمیته‌های تخصصی، ایجاد همدلی و همگرایی میان واحدهای ستادی و شرکت‌های بهره‌بردار، وحدت رویه، تنظیم و تغییر قوانین با واقعیت‌های میدانی و ایجاد گفتمان‌های نو پاسخگوی این نیازها باشیم.

وی افزود: هدف ما تقویت خدمت‌رسانی موجود است و سعی می‌کنیم برای پیشرفت در این کار مباحثه و هم‌اندیشی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: ما در موضوع نفت و مردم باید نقشه راهی در رسیدن به اهداف بلند پی‌ریزی کنیم و  نقش‌آفرینی همه‌جانبه داشته باشیم، پس باید نقشه راهمان دقیق‌تر و منسجم‌تر باشد، مسئولیت‌ اجتماعی به هوشمندی همه‌جانبه نیاز دارد و نیازمندی‌هایی که به طرف ما می‌آید باید غربالگری شود و این به هوشمندسازی سامانه‌ها نیاز دارد.

دانشی خواستار ایجاد گفتمان‌های تازه در جریان مسئولیت‌های اجتماعی شد و تصریح کرد: باید کارگروه‌های مسئولیت‌ اجتماعی (CSR) در شرکت‌های تابع و ستاد تشکیل شود تا بتوانیم در این زمینه هوشمندانه‌تر عمل کنیم و پیش از دریافت درخواست‌ها، زیرساخت‌های مولدسازی و اشتغال‌زایی مورد نیاز ارزیابی شده باشد.

وی با تأکید بر بهینه مصرف کردن برق، آب و گاز و حتی سوخت ماشین گفت: باید فرهنگ بنگاه‌داری اقتصادی را رواج دهیم و در همین زمینه باید مولدسازی انجام شود.

بهزاد صالح‌بیگی، مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مسئولیت‌ اجتماعی نیز در این نشست با تشکر از گروه طراحی سامانه مسئولیت‌ اجتماعی اظهار کرد: برای ایجاد وحدت‌رویه در مدیریت‌ها و شرکت‌های تابع سامانه‌ ورودی طراحی شده است که درخواست‌ها از یک طریق وارد سازمان شوند و قابل پیگیری و گزارش‌گیری باشند.

 سعید آتشبار، رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به ریشه‌یابی مسائل و مشکلات در مسیر خدمت‌رسانی اشاره و دو عامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را بررسی کرد و گفت: در بحث سخت‌افزار، نبودن ساختار منسجم برای انجام امور و فقدان هماهنگی میان عوامل اجرایی، همچنین در زمینه نرم‌افزاری به بومی نشدن نظام‌نامه‌ها و چارچوب‌های اجرایی مسئولیت‌ اجتماعی باید اشاره کرد. رهبر معظم انقلاب از واژه توسعه استفاده نمی‌کنند و با توجه به بار معرفتی و تاریخی که این مفهوم با خود حمل می‌کند، بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تأکید می‌کنند.

انجام هزار و ۷۵۸ مورد درخواست با ۹۶ میلیارد تومان اعتبار

غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ادامه این نشست گفت: در بسیاری از موراد خدمات بی‌نظیری ارائه شده که حاکی از آن است هیچ سازمانی به اندازه شرکت ملی نفت ایران به محیط پیرامونی خود کمک نمی‌کند، اما به‌دلیل دیده نشدن مظلوم واقع شده است.

وی افزود: همه اعتباراتی که وزیر نفت در سفرهای استانی به شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داد از بودجه شرکت ملی نفت ایران تأمین می‌شود. برای نمونه ۱۸۷ پروژه بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان در روستاهای گچساران در حال انجام است که ۲۴ پروژه آن تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: پارسال هزار و ۷۵۸ مورد درخواست واصله مردمی داشته‌ایم که براساس هزینه‌یابی انجام‌شده ۹۶ میلیارد تومان هزینه برای عمل به مسئولیت اجتماعی انجام شده است.

کمالی تصریح کرد: ورودی درخواست‌ها فقط از طریق فرمانداری تعیین شده و پیش از اینکه هر کمکی انجام شود بررسی میدانی برای مسجل شدن طرح عام‌المنفعه انجام و سپس خدمات مورد نیاز ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: در زمینه اطفای حریق امسال تاکنون ۱۰۴ مورد کار انجام شده که این فعالیت‌ها در زمینه کارهای عام‌المنفعه و زمینه مسئولیت‌ اجتماعی است.