واردات نفت هند از روسیه کاهش بیشتری یافت
واردات نفت هند از روسیه کاهش بیشتری یافت
واردات نفت روسیه از هند در ژوییه، برای دومین ماه کاهش یافت و انتظار می‌رود با آغاز کاهش صادرات مسکو در ماه اوت، بیش از این کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» ویکتور کاتونا، مدیر بخش تجزیه و تحلیل نفت در شرکت کپلر در این باره گفت:، حجم روزانه واردات در ژوییه، به ۲.۰۹ میلیون بشکه در مقایسه با ۲.۱۱ میلیون بشکه در روز در ژوئن، کاهش یافت. واردات نفت هند از عربستان سعودی هم کاهش پیدا کرد اما واردات از عراق، به بالاترین میزان در پنج ماه گذشته رسید.

به گفته کاتونا، با این حال، انتظار می‌رود واردات نفت هند از روسیه از اکتبر، بهبود یافته و حجم آن احتمالا تا ۲.۲ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند. این با افزایش تقاضای فصلی همزمان خواهد شد و بر اساس داده‌های کپلر، رکورد بالایی خواهد بود.

روسیه متعهد شده است که صادرات نفت خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در اوت کاهش دهد و همزمان، عربستان سعودی با هدف تقویت قیمت نفت، مدت اجرای کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را تمدید کرد. اما این افزایش قیمت می‌تواند برای پالایشگاه‌های هندی که نگران نقض مکانیزم سقف قیمت غربی برای نفت روسیه هستند، مشکل ایجاد کند.

کاتونا گفت: واردات نفت از روسیه به هند ممکن است ماه میلادی جاری، به ۱.۶ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند که پایین‌ترین میزان از ژانویه خواهد بود.

براساس گزارش بلومبرگ، داده‌های کپلر نشان داد که حجم واردات نفت از روسیه در ژوییه شامل ۷۰ هزار بشکه در روز گرید نفتی “سی پی سی” قزاقستان بود. ارسال محموله‌های نفت اورال روسیه، به رکورد ۱.۶ میلیون بشکه در روز رسید.

منبع: ایسنا