ثبت 3 درصد صرفه‌جویی مصرف برق در بخش خانگی/ برنامه‌های مدیریت مصرف باقوت ادامه می‌یابد
ثبت 3 درصد صرفه‌جویی مصرف برق در بخش خانگی/ برنامه‌های مدیریت مصرف باقوت ادامه می‌یابد
مدیر عامل شرکت توانیر با تأکید بر اینکه برنامه‌های مدیریت مصرف برق تابستان در مرداد ماه با قدرت بیشتری ادامه می‌یابد، افزود: در خرداد و تیر با وجود افزایش شدید دمای هوا نسبت به سال گذشته شاهد صرفه جویی ۳ درصدی مشترکان بخش خانگی بودیم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “آرش کردی” با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته متوسط دمای کشور نسبت به سال گذشته به مراتب بیشتر بود، گفت: بالا بودن میانگین دمای کشور در کنار تداوم روز‌های گرم سبب شد تا در سال جاری مدیریت مصرف برق کشور نسبت به سال گذشته سخت‌تر شود.
مدیرعامل توانیر اضافه کرد: در تیرماه شاهد این بودیم که تعداد روز‌هایی که مصرف برق کشور از ۷۱ هزار مگاوات فراتر رفت، زیاد بود و همین مسئله شرایط سختی را پیش روی صنعت برق کشور قرار داد.
وی ضمن اشاره به نقش موثر برنامه‌های مدیریت مصرف در حفظ پایداری شبکه سراسری برق بیان کرد: تا این لحظه از فصل گرم سال را با همت همکاران صنعت برق به خوبی پشت سر گذاشتیم و امیدواریم در ادامه ایام فصل گرم سال نیز با همراهی مردم موفق عمل کنیم.
کردی در ارتباط با میزان صرفه جویی انجام شده در میزان مصرف برق اضافه کرد: ارزیابی ما این است که در روز‌های اوج مصرف چیزی حدود ۱۰ هزار مگاوات در بخش‌های مختلف صرفه‌جویی صورت گرفت که نتیجه آن حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی‌های گسترده بود.
مدیرعامل توانیر با مثبت ارزیابی کردن طرح پاداش صرفه‌جویی مصرف برق و مشارکت شهروندان در این طرح گفت: با اینکه روز‌های به شدت گرمی را سپری کردیم، اما اغلب مشترکان بخش خانگی در طرح‌های صرفه جویی با صنعت برق همراهی کردند و چیزی حدود ۳ درصد صرفه جویی تنها در بخش خانگی در دو ماه نخست فصل گرم به ثبت رسیده است.
وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر ضرورت استمرار برنامه‌های مدیریت مصرف تا پایان فصل گرم سال افزود: با توجه به روند افزایشی دمای هوا پیش بینی می‌کنیم که روز‌های سختی در پیش داشته باشیم و در این شرایط لازم است با قدرت و انسجام بیشتری برنامه‌های مدیریت مصرف برق را به پیش ببریم.