حد بستر و حریم بیش از ۵۰ درصد طول رودخانه های کشور تعیین شد
حد بستر و حریم بیش از ۵۰ درصد طول رودخانه های کشور تعیین شد
سخنگوی صنعت آب از تعیین حد بستر و حریم بیش از ۵۰ درصد طول رودخانه های کشور خبر داد و گفت: ارزش ریالی بازه های مطالعه شده به قیمت روز معادل حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»فیروز قاسم زاده، سخنگوی صنعت آب،اظهار داشت: وزارت نیرو در راستای انجام تکالیف قانونی و به منظور حفاظت کمی و کیفی رودخانه‌ های کشور، اقدام به تعیین حد بستر و حریم روخانه ها در بیش از 50 درصد طول آنها نمود.

وی افزود: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته در برنامه ششم توسعه، مقرر بود که حد بستر و حریم حدود75000 کیلومتر از 146000 کیلومتر طول روخانه های کشور انجام شود، لذا با همت صنعت آب کشور، تاکنون بیش از 82000 کیلومتر تعیین حد بستر و حریم صورت پذیرفته است و موضوع با قوت تمام دنبال می شود.

سخنگوی صنعت آب تصریح کرد: این اقدام باعث شناسایی دقیق مناطق تصرف شده در سواحل رودخانه ها و به تبع آن اقدام برای رفع تصرفات موجود و نیز جلوگیری از تصرفات جدید می شود تا آب جاری در رودخانه از نظر کمی و کیفی بصورت کامل حفاظت شود.

وی ادامه داد: از بازه های تعیین شده، حدود 55000 کیلومتر در حال حاضر قابل استعلام از طریق پنجره واحد زمین بوده، لذا اشخاص حقیقی و حقوقی، امکان استعلام واقع شدن زمین تحت تملک خود در بستر و حریم رودخانه ها را از این طریق دارند.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: ارزش ریالی بازه های مطالعه شده به قیمت روز معادل حدود 1300 میلیارد تومان است.

منبع: تسنیم