علت قطعی آب خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرج در چند روز گذشته چه بود؟
علت قطعی آب خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرج در چند روز گذشته چه بود؟
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درباره علت قطعی آب برخی شهرستان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرج در چند روز گذشته، گفت: این قطعی‌ها در حال برطرف‌شدن هستند.

به گزارش «نبض انرژی»، هاشم امینی در گفت‌وگویی افزود: بخشی از محلات در خوزستان و در حاشیه شهر اهواز و روستای «ملاشیه» که سال‌ها است قطعی آب دارند با مشکل مواجه شده بودند، اما با اقدام‌هایی که انجام شد مشکل کم‌آبی و یا بی‌آبی این روستا حل می‌شود.

وی ادامه‌داد: تاکنون تقریباً ۷۰ درصد مشکل این روستا حل شده و تا هفته آینده کل مشکل آب ملاشیه حل می‌شود.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور خاطرنشان‌کرد: مشکل دیگر این است که ۸۰ درصد از انشعاب‌های حاشیه خوزستان هم غیرقانونی است؛ با این‌وجود آب این مناطق به‌صورت ۲۴ ساعته وصل است.

قطعی آب سیستان و بلوچستان

امینی گفت: از آبان‌ سال گذشته یک برنامه منظم برای تأمین آب سیستان و بلوچستان داشته‌ایم، مردم این استان نگران تامین آب خود برای بعد از اینکه چاه نیمه‌ها را از دست بدهیم، نباشند و در این استان مشکلی برای تأمین آب نخواهیم داشت.

وی اضافه‌کرد: پنجشنبه و جمعه به دلیل مشکلی که در یکی از ایستگاه‌های پمپاژ داشتیم ۲۴ ساعت با مشکل آب در سیستان و بلوچستان مواجه شدیم؛ اما با اقدام‌های انجام شده، آب آنها وصل شد.

قطعی آب کرج

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور افزود: شهر کرج در سه تا چهار روز گذشته به دلیل نوسان برق با مشکل پمپاژ آب مواجه شد که با برق اضطراری انرژی مورد نیاز آنها تأمین شد، اما از روز گذشته با پایداری شبکه برق مشکل خاصی برای تأمین آب کرج نداریم.

امینی با بیان اینکه فقط به‌صورت نقطه‌ای با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، خاطرنشان‌کرد: با پایداری شبکه برق و در مدار قرار گرفتن سایر منابع تولید، در روزهای آتی مشکلی در تأمین آب کرج و حاشیه آن نخواهیم داشت.

قطعی آب تهران

وی درباره قطعی آب تهران نیز گفت: به‌طورکلی در شبکه‌های آب به‌صورت موردی حادثه داریم و این امر باعث می‌شود مردم چند ساعتی با قطعی آب روبه‌رو شوند، اما مشکل اساسی در تأمین آب وجود ندارد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور ادامه‌داد: قطعی آب برنامه‌ریزی‌شده به هیچ عنوان نداریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تابستان گرمی که داریم را به نحوی پشت سر بگذاریم که کمترین مشکل برای هم‌وطنان به‌وجود آید.