جزئیات برنامه ایران برای توسعه میادین مشترک‌ با عربستان
جزئیات برنامه ایران برای توسعه میادین مشترک‌ با عربستان
مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه میدان مشترکی با عربستان که تاکنون تعیین‌تکلیف نشده باشد، نداریم، گفت: در شرایط فعلی که روابط جدیدی را با کشور عربستان آغاز کرده‌ایم، کارهای مقدماتی جهت انجام همکاری‌های دو طرف آغاز شده است.

به گزارش  «نبض انرژی»محسن خجسته‌مهر، با اشاره به آخرین اقدامات شرکت ملی نفت برای توسعه میادین مشترک ایران و عربستان عنوان کرد: برای همه میادین مشترک ایران و عربستان برنامه تعریف شده و مصوبات لازم برای اجرای عملیات مختلف از جمله افزایش تولید، نگهداشت تولید و توسعه جدید اخذ شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: در میدان نفتی فروزان دو شرکت پتروپارس و تاسیسات دریایی مشغول فعالیت و تولید نفت هستند و‌ به زودی خبر افزایش تولید جدیدی را در این میدان اعلام می‌کنیم.

وی افزود: قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد ب امضا شده است و در حال ساخت جکت جدید هستیم که امیدواریم تا پایان امسال تکمیل می‌شود. مصوبه شورای اقتصاد برای توسعه این میدان اخذ شده و شرکت پتروپارس به عنوان پیمانکار در حال انجام عملیات است.

خجسته‌مهر گفت: ما میدانی با عربستان نداریم که تاکنون تعیین تکلیف نشده باشد. ضمن اینکه در شرایط فعلی که روابط جدیدی را با کشور عربستان آغاز کرده‌ایم، ما کارهای مقدماتی جهت انجام همکاری‌های فی‌مابین آغاز کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: آمادگی کامل داریم که عملیات حفاری میدان آرش را آغاز کنیم و منابع مالی قابل توجهی را برای طرح توسعه این میدان در هیئت مدیره شرکت ملی نفت مصوب کردیم و به محض آماده شدن شرایط کار را آغاز خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: طرح توسعه میدان گازی فرزاد الف نیز به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ارائه شده و در آینده نزدیک ساخت جکت این میدان نیز شروع خواهد شد و برنامه‌های ما برای توسعه میدان فرزاد الف و ب، برنامه‌های جامعی هستند.

منبع: فارس