تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی تهیه سیستم پالایش لحظه‌ای آلاینده‌ها توسط پتروشیمی ایلام
تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی تهیه سیستم پالایش لحظه‌ای آلاینده‌ها توسط پتروشیمی ایلام
فرماندار چوار از تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی تهیه سیستم پالایش لحظه‌ای آلاینده‌ها توسط پتروشیمی ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» ابراهیم یعقوبی در نشست با معاون اداره کل محیط زیست استان و مدیر محیط زیست شهرستان از نصب و راه‌اندازی سیستم‌های پالایش لحظه‌ای آلاینده‌ها در شهر چوار طی روزهای آینده خبر داد.

وی افزود:  چوار به‌عنوان صنعتی‌ترین شهرستان غرب کشور، به‌علت قرار گرفتن در مجاورت صنایع مختلف در معرض آلاینده‌ها قرار دارد، لذا حفظ سلامت مردم و حفاظت از طبیعت به‌عنوان دو مطالبه مهم همواره در دستور کار قرار دارد.یعقوبی اضافه کرد: بر همین اساس و با رایزنی‌های صورت گرفته، فعالیت ایستگاه سنجش لحظه‌ای آلاینده‌ها پس از جانمایی آغاز خواهد شد.

فرماندار چوار ارزش سیستم خریداری شده را بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: علیرغم دشواری‌های موجود، بر اساس تبصره ۳ قانون هوای پاک مبنی بر الزام واحدها و پروژه‌های بزرگ در خصوص نصب و راه‌اندازی سیستم پایش لحظه‌ای آلاینده‌ها، شرکت‌ پتروشیمی ایلام نسبت به خرید این سیستم با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال اقدام کرد.

وی در پایان اظهارکرد: ایستگاه مذکور قابلیت اندازه‌گیری هیدروکربن‌های حلقوی فرار و گازهای شاخص مانند Nox، No، Co و اکسیدهای گوگرد را دارد و با شروع فعالیت این ایستگاه، تا حد زیادی دغدغه شهروندان در خصوص مضرات آلاینده‌ها برطرف خواهد شد.