۳۲۰ سامانه قابل حمل خورشیدی به عشایر کوچ‌روی استان کرمان اختصاص یافت
۳۲۰ سامانه قابل حمل خورشیدی به عشایر کوچ‌روی استان کرمان اختصاص یافت
در جریان سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان کرمان، ضمن افتتاح پروژه‌های توسعه و اصلاح شبکه‌های برق‌رسانی روستایی، طرح‌های بهسازی شبکه‌های برق، طرح‌های تبدیل سیم به کابل خودنگهدار و غیره در شمال و جنوب استان کرمان به صورت برخط، توزیع بیش از ۳۲۰ سامانه قابل حمل خورشیدی بین عشایر کوچ‌روی استان کرمان صورت گرفت.

به گزارش «نبض انرژی»   امروز، جمعه در پی سفر آیت‌الله” سیدابراهیم رئیسی” رئیس جمهور و ” علی‌اکبر محرابیان” وزیر نیرو به استان کرمان، با دستور رئیس جمهور در ارتباط برخط پروژه‌های توسعه و اصلاح شبکه‌های برق‌رسانی روستایی، طرح‌های بهسازی شبکه‌های برق، طرح‌های تبدیل سیم به کابل خودنگهدار، توزیع سامانه‌های خورشیدی در شمال و جنوب استان کرمان افتتاح شد.
بر این اساس پروژه برق‌رسانی به 8 روستای فاقد برق در شمال و جنوب استان کرمان، توسعه و اصلاح شبکه‌های توزیع و روشنایی معابر، طرح‌های تبدیل سیم به کابل خودنگهدار، طرح‌های بهسازی شبکه‌های برق روستایی و توزیع ۶۰ سامانه خورشیدی  قابل حمل به عشایر شمال استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از این پروژه و برق‌رساني به روستاهاي فاقد برق در شمال استان ضمن ايجاد اشتغال، افزايش رفاه اجتماعي وتوسعه روستاها؛ موجب افزايش انگيزش براي مهاجرت معكوس از شهرها به روستاها خواهد شد.
همچنین ۶۰ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر کوچ‌رو در شمال استان واگذار شد که بیش از ۳۰۰ نفر از عشایر غیور استان از نعمت روشنایی برخوردار شدند.
این طرح‌ها در محدوده هفت شهرستان كرمان، رفسنجان، انار، شهربابك، زرند، راور و كوهبنان اجرا شده و با اصلاح و بهينه‌سازي شبكه‌هاي توزيع ضمن افزايش قابليت اطمينان و پايدارسازي شبكه، افزايش قدرت نفوذ روشنايي، جمعيت برخوردار از مزاياي ارتقاي قابليت اطمينان و پايداري شبكه و همچنين متقاضيان فاقد شبكه و توسعه روشنايي معابر عمومي حدود ۱۰۰ هزار نفر خواهند بود.
بهسازي شبكه‌هاي برق روستايي از دیگر پروژه‌های افتتاحی در شمال استان کرمان است؛ با اجراي آن حداقل ۲۰۰۰ نفر از انرژي پايدار و مطمئن برق برخوردار خواهند شد.
همچنین همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کرمان،  بیش از ۱۸۹ میلیارد تومان پروژه برق‌رسانی در جنوب استان کرمان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
این پروژه‌ها در زمینه توسعه و اصلاح شبکه برق جهت برق‌رسانی به بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ متقاضی فاقد برق با اعتبار ۱۶۸ میلیارد تومان انجام شد.
برق‌رسانی به چهار روستای فاقد برق در جنوب استان با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هاست؛ در این پروژه، ۱۹ کیلومتر شبکه احداث و پنج دستگاه پست توزیع نصب شده است و با افتتاح این پروژه ۷۲ خانوار روستایی از نعمت روشنایی برخوردار خواهند شد.
در راستای حمایت از طرح ملی مسکن جوانان برق رسانی به تعداد ۶۳۷ واحد مسکن ملی در جنوب استان با اعتبار ۷ میلیارد تومان اجرا و این سفر رئیس جمهور به استان کرمان به بهره‌برداری رسید.
توزیع بیش از ۲۶۰ سامانه قابل حمل خورشیدی بین عشایر کوچ رو در حوزه شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان طرح دیگری است که به امروز با دستور رئیس جمهور افتتاح شد‌.
برای احداث این پروژه‌ها بیش از ۲۰۳ کیلومتر شبکه توزیع احداث و ۲۱۳ دستگاه پست نصب شده است که اعتبار کل پروژه‌ها بیش از ۱۸۹ میلیارد تومان است.