رفع تنش آبی از 3000 روستای طرح جهاد آبرسانی
رفع تنش آبی از 3000 روستای طرح جهاد آبرسانی
رئیس جمهور در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های آب، برق و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های آب و برق کرمان نتیجه روحیه جهادی است، افزود: رفع تنش آبی 10 هزار روستای کشور در دولت هدفگذاری شد که تاکنون مشکل تنش آبی بیش از 3 هزار روستا حل شده است.

به گزارش  «نبض انرژی» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در آیین‌بهره‌برداری از پروژه‌های آب، برق و فاضلاب استان کرمان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، یکی از عرصه‌های مهم بندگی در پیشگاه خدای متعال را تلاش برای گره‌گشایی و رفع مشکلات مردم دانست و افزود: امروز این زمینه برای مدیران و مسئولان فراهم است که با خدمت خود و توجه به مشکلات مردمی که در مقاطع مختلف در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند، به رشد و تعالی برسند.
رئیس جمهور در ادامه لازمه جبران عقب‌ماندگی‌ها در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیرساختی کشور را روحیه جهادی مدیران و مسئولان دانست و گفت: ما در بخش آب، برق و فاضلاب مشکلاتی داریم که می‌بایست در سال‌های گذشته مرتفع می‌شد و به دلایلی مورد بی‌توجهی قرار گرفت، اما این دولت ضمن ارج نهادن به همه اقدامات صورت گرفته مصمم به جبران این عقب‌ماندگی‌هاست.
رئیسی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از دستور کارهای مهم دولت مردمی با روحیه جهادی مدیران است، افزود: نتیجه چنین رویکردی بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف آب، برق و فاضلاب در جای جای استان کرمان است.
رئیس جمهور هدف‌گذاری برای رفع تنش آبی 10 هزار روستا از سوی وزیر جهادی و پرتلاش نیرو را از جمله اقدامات مهم و قابل توجه دولت در رفع مشکلات مردم دانست و گفت: امروز اعلام می‌کنیم در نتیجه چنین رویکردی مشکل تنش آبی بیش از 3 هزار روستا در کشور حل شده و تا آخر دولت نیز مشکل مابقی روستاها نیز به تدریج حل خواهد شد.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز جبهه تولید قدرت در کشور رفع مشکلات مردم است، افزود: ما معتقدیم روح مطهر امام خمینی(ره)، شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای گرانقدر کشور ناظر بر ماست و رضایتمندی آنها در گرو کار جهادی است.
رئیس جمهور در ادامه لازمه پیشرفت کشور به ویژه استان کرمان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری و ترانزیت را تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: مشغله‌های متعدد، دولت را از این مسائل حیاتی غافل نکرده و یکی از محورهای مهم اقدامات دولت تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها در استان است.
رئیسی تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به شهرستان بم و بروات و بهره‌مندی مردم این منطقه از آب گوارا را از جمله اقدامات مهم و ارزشمند دولت در تکمیل زیرساخت‌های استان دانست و از وزارت نیرو،‌ پیمانکاران، کارگران و مدیران استانی برای به سرانجام رساندن این طرح مهم قدردانی کرد.
رئیس جمهور استفاده از تجهیزات ساخت داخل و بهره‌مندی از تخصص مهندسان ایرانی را از ویژگی‌های مهم این پروژه دانست و گفت: طرحی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد بخشی از پروژه بزرگ آب‌رسانی به نقاط مختلف استان کرمان است که هر ماه بخش دیگری از آن بهره‌برداری و این طرح به مرور تکمیل خواهد شد.
آیت‌الله رئیسی در ادامه نقش‌آفرینی شرکت‌های بزرگ اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان در تکمیل پروژه‌های زیرساختی و ایفای مسئولیت اجتماعی در رفع مشکلات شهر و روستا را بسیار مهم و قابل تقدیر دانست و گفت: این همگرایی، همراهی و هم آهنگی برای رفع مشکلات زیرساختی استان باید با قوت ادامه یابد.
رئیس جمهور با بیان اینکه استان کرمان بهشت معادن است اما به میزان معادن موجود در استان فراوری و بهره‌وری وجود ندارد بر ضرورت توجه به این مسئله و جلوگیری از خام‌فروشی تاکید کرد.
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه برخی از طرح‌های تکمیل شده اگر به صورت عادی پیگیری می‌شد قطعا امروز شاهد بهره‌برداری از آنها نبودیم، افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی وزارت نیرو، در این مدت با روحیه جهادی به اندازه چند سال برای تکمیل این پروژه‌ها کار صورت گرفته و همه مدیران و مسئولان باید این رویه را با قوت ادامه دهند.
رئیس جمهور در ادامه به بهره‌برداری از پروژه‌های برق‌رسانی در استان کرمان نیز اشاره کرد و بهره‌مندی عشایر استان کرمان از نعمت برق با تکمیل این پروژه‌ها را مایه خرسندی دانست.
رئیس جمهور با بیان اینکه حضور امروز بنده در این استان برای سرعت‌گیری کارها و عدم فرسایشی شدن پروژه‌هاست، افزود: یقین داشته باشید اگر مشکل زیرساخت‌های استان مرتفع شود حتما رونق و توسعه در همه بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و ترانزیتی محقق خواهد شد.
آیت‌الله رئیسی در ادامه با یادآوری منش و روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر شهید حاج قاسم سلیمانی در مواجهه با مشکلات از همه مدیران و فعالین در عرصه خدمت‌رسانی به مردم استان کرمان خواست در این مسیر مشکلات را به رسمیت نشناخته و با همین روحیه در جهت رفع گره‌ها و مشکلات مردم عزیز کرمان گام بردارند.
دکتر رئیسی همچنین در پایان از مشارکت نیروهای بسیج و گروه‌های جهادی در تکمیل این پروژه‌ها و جهاد آب‌رسانی به مردم روستاها تقدیر و تشکر کرد.