فاز ۱۱ پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد
فاز ۱۱ پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد
وزیر نفت با اعلام اینکه نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی شامگاه سه‌شنبه تکمیل شد، گفت: به‌زودی با حضور رئیس‌جمهوری شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» جواد اوجی امروز (چهارشنبه، هفتم تیرماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت عید سعید قربان، صنعت نفت یک عید بزرگ و دستاورد بی‌نظیری برای مردم ایران دارد.

وی با اشاره به اینکه قرارداد بهره‌برداری از طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی از سال ۷۹ میان شرکت‌های مختلف خارجی دست‌به‌دست می‌شد و مهم‌ترین فاز پارس جنوبی است که در نقطه صفر مرزی قرار دارد، افزود: شرکت‌های مختلف خارجی مانند توتال و و سی‌ان‌پی‌سی‌آی چین برای این فاز از میدان گازی پارس جنوبی آمدند، اما کاری نکردند. خدا را شاکریم که در دولت سیزدهم وزارت نفت طبق دستور رئیس‌جمهوری با بسیج عمومی صنعت نفت توانست سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی را نصب کند.

وزیر نفت با بیان اینکه این سکوی نفتی ازسوی شرکت‌های پتروپارس و تأسیسات دریایی ساخته و نصب شده است، گفت: این سازه با ۳.۵ میلیارد دلار ارزش شامگاه سه‌شنبه (ششم تیرماه) نصب شد و ظرف دو سه هفته آینده شاهد بهره‌برداری از طرح توسعه فاز ۱۱ میدان مشترک گازی پارس جنوبی با تولید روزانه ۱۱ تا ۱۵ میلیون مترمکعب گاز غنی در مرحله نخست خواهیم بود و به مرور مقدار برداشت از آن به ۵۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

اوجی با اشاره به اینکه قرار است آیین بهره‌برداری رسمی از این فاز با حضور رئیس‌جمهوری انجام شود، اظهار کرد: در این دولت، از صفر تا ۱۰۰ پروژه ازسوی صنعت نفت ایران تکمیل و بهره‌برداری می‌شود تا مردم ایران از نعمت گاز آن بهره ببرند.