شکایت محیط زیست از پتروشیمی شیراز به کجارسید؟
شکایت محیط زیست از پتروشیمی شیراز به کجارسید؟
حمید ظهرابی مدیرکل وقت حفاظت محیط زیست استان فارس در خصوص آلودگی‌های ایجاد شده توسط پتروشیمی شیراز گفته بود: این واحد در زمینه خروج ذرات معلق برج اوره خود آلودگی دارد و خروجی آن بالاتر از استاندارد است و متأسفانه سال هاست اقدامی برای رفع ایرادات آن نمی‌کند.

به گزارش  «نبض انرژی» حمید ظهرابی مدیرکل وقت حفاظت محیط زیست استان فارس در خصوص آلودگی‌های ایجاد شده توسط پتروشیمی شیراز گفته بود: این واحد در زمینه خروج ذرات معلق برج اوره خود آلودگی دارد و خروجی آن بالاتر از استاندارد است و متأسفانه سال هاست اقدامی برای رفع ایرادات آن نمی‌کند.

وی بیان کرده بود: آلودگی هوای این مجموعه به قدری مشهود است که تشخیص آن نیازی به سنجش ندارد و هر رهگذری به چشم می‌بیند که این واحد تا چه حدی آلاینده است؛ سال‌ها است بر اساس قانون این واحد باید تجهیزات پایش لحظه‌ای نصب کند، اما برای ممانعت از مستند شدن آلودگی‌ها به بهانه‌های مختلف از این اقدام هم سر باز می‌زند.

ظهرابی: در موضوع فاضلاب نیز استخر‌های تبخیری این واحد صنعتی نشت دارد. زهاب این حوضچه‌ها باعث می‌شود معمولا در پایین دست پتروشیمی در بستر خشک رودخانه آب جاری باشد، در این مورد هم از پتروشیمی توضیح خواستیم و جوابی قانع کننده نگرفتیم.