کیفیت خدمات برق ارائه شده به شهروندان تهرانی با فناوری نوین لحظه‌ای رصد می‌شود
کیفیت خدمات برق ارائه شده به شهروندان تهرانی با فناوری نوین لحظه‌ای رصد می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ آغاز فعالیت دو مرکز ویژه پایش شبکه توزیع برق تهران را گامی بزرگ در مسیر خدمت رسانی به شهروندان تهرانی و شبکه توزیع برق کشور دانست.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  روز دوشنبه؛ 29 خردادماه با حضور وزیر نیرو و جمعی از مقامات عالی صنعت برق کشور در ساختمان ستادی توزیع برق پایتخت، برای نخستین بار در کشور، از رصدخانه شبکه برق و انرژی شهر تهران و مرکز راهبری و پایش هوشمند شبکه برق مشترکین شهر تهران رونمایی شد.
“کامبیز ناظریان” مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ آغاز فعالیت این دو مرکز را قدمی بزرگ در مسیر خدمت رسانی به شهروندان تهرانی و شبکه توزیع برق کشور دانست و گفت: انرژی مصرفی پایتخت در این مراکز در سطح شبکه فشار ضعیف با استفاده از داده‌های دقیق مکان محور، رصد و تمامی ریزجزئیات مرتبط با کیفیت انرژی توزیعی به منظور اطمینان از ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تهرانی مورد بررسی لحظه‌ای کارشناسان با استفاده از فناوری های نوین قرار می گیرد.
وی بهبود شاخص های نیرورسانی به ویژه در شرایط بارگذاری شبکه و بررسی و کنترل وضعیت شبکه توزیع برق در کلیه بحران‌های طبیعی را از دیگر قابلیت‌های این دو مرکز دانست و افزود: بررسی هوشمند شبکه روشنایی معابر، مدیریت هوشمند ناوگان خودرویی و عملیاتی، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های اجرایی و ارزیابی روند و کیفیت ارائه خدمات به مشترکان از جمله منافع حاصل از فعالیت مراکز یاد شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به این که این شرکت، توسعه به روز، مطابق با فناوری‌های نوین را به عنوان لازمه ارائه خدمات شایسته به ذینفعان به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: با آغاز فعالیت رصدخانه شبکه برق و انرژی و مرکز راهبری و پایش هوشمند شبکه برق مشترکان شهر تهران، ارتباط دوسویه با یکایک مشترکان برقرار شده و اطلاع رسانی دقیق به مخاطبان بر اساس فناوری های مبتنی بر GIS امکان پذیر شده است.
“ناظریان” افزود: در راستای بهره‌برداری از این مراکز، اطلاعات دقیق مکانی بیش از 4 میلیون و 700 هزار مشترک برق در شهر تهران، جمع آوری و رصد لحظه‌ای بیش از 2 هزار مگاوات از پیک بار پایتخت به صورت بر خط از محل مصرف امکان پذیر شده است.